چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

استان گيلان شناسنامه شيلات كشور است

G-__134.jpg

کشاورزی آینده جهان: 10/02/1403

وجود ظرفيت‌هاي خدادادي در گيلان, اين استان را به يكي از استان‌هاي موثر براي تامين زنجيره غذاي تبديل كرده است.

معاون وزير و رئيس اين سازمان در بازديد از غرفه استانداري استان گيلان گفت :استان گيلان به جهت دارا بودن ظرفيت‌هاي آبزي پروري و صيد و صيادي بسيار حائز اهميت است .

سيد حسين حسيني طراحي غرفه استان گيلان را بسيار علمي, هدفمندانه و دقيق برشمردو افزود: تمامي مراحل پيش از توليد, پس از توليد و زنجيره ارزش به درستي نمايش داده شده است .

وي ادامه داد: ظرفيت‌هاي استان از لحاظ گردشگري و توليد بسيار بي‌نظير است و پتانسيل‌هاي بيشتري براي افزايش سرمايه‌گذاري وجوددارد .

حسيني افزود: در سال گذشته ۱۹ همت با ارزآوري ۶۵۰ ميليون دلاري را در حوزه آبزيان شاهد بوديم كه اين ظرفيت بالقوه بوده و مي‌تواند به تمامي زير بخش‌ها تسري يابد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد : شناسنامه‌دار كردن آبزيان از اولويت‌هايي است كه بايد مدنظر قرار گيرد و در اين راستا اقدامات مناسبي در حال انجام است .

وي به فراهمي و بازار صادراتي محصولات شيلاتي اشاره كرد و گفت :وجود گونه‌هاي خاويار پرورشي و شركت‌هاي دانش بنيان در استان گيلان ظرفيت بزرگي است كه مي‌تواند افزايش صادرات را منجر شود.

حسيني در ادامه استفاده از شركت‌هاي دانش بنيان در زمينه توليد انبوه ميكرو جلبك‌ها و افزايش بهره‌وري از آب مزارع آبزي پروري در حوزه زراعت و در محصولي چون برنج را بسيار موثر خواند و افزود : براي تامين امنيت غذايي و ارزآوري و حكمراني اقتصاد دريا مي‌توان از اين آب به صورت بهينه بهره‌برداري كرد .

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، حسيني افزود :با توجه به همتي كه وجود دارد مي‌توان پتانسيل‌هاي موجود در حوزه آبزي پروري و صيد و صيادي استان گيلان را به بلفعل تبديل كرد........................ ........../................................. // کد 133 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .