چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

اراضي پاياب كشاورزي در خدمت آبزي پروران

 

G-__135.jpg

کشاورزی آینده جهان: 10/02/1403

باتوجه به ظرفيت 15 هزار چاهي كه در كل كشور وجود دارد از اراضي پاياب كشاورزي براي استفاده در حوزه شيلات بهره گرفته شود.

معاون وزير و رئيس اين سازمان در بازديد از غرفه استانداري استان اردبيل و با حضور در شبكه استاني به امنيت غذايي و حكم راني شيلات در اين حوزه اشاره كرد و گفت: صادرات 650 ميليون دلاري آبزيان كه با جذب 19 همت سرمايه گذاري محقق شد ظرفيت بزرگي در اين حوزه محسوب مي شود.

سيدحسين حسيني افزود: وجود راهنماي سرمايه گذاري و QRCOD هاي موجود در سايت سازمان شيلات تسهيل گري هاي مناسبي را در حوزه صدور مجوزها و مشاركت واقعي سرمايه گذاران داشته است.

وي اردبيل را يكي از استان هاي داراي پتانسيل براي ايجاد خوشه توليد و زنجيره ارزش برشمرد و گفت: در شوراي عالي راهبري شيلات در استان اردبيل اقدامات بسيار خوبي اتفاق افتاده است.

حسيني به نقش آفريني آبزي پروران در اين استان اشاره كرد و گفت: تمامي زنجيره ارزش از توليد نهاده به ويژه در زمينه خوراك آبزيان، بچه ماهي، تخم چشم زده و ماهيان سردآبي و گرم آبي تا مرحله بازار و پايانه هاي صادرات در اين استان به درستي ايفاي نقش مي كنند.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران،رئيس سازمان شيلات ادامه داد: برگزاري اين نمايشگاه با همت استانداري و نقش آفريني بسيار مناسب شيلات در حوزه امنيت غذايي نقطه عطفي در اين صنعت محسوب مي شود.

حسيني استفاده از فن آوري هاي نوين براي افزايش توليد و صادرات و همچنين وجود سرمايه گذاران براي بهره برداري از ميني تا مگاپروژه هاي شيلاتي را از ديگر ظرفيت هاي موجود برشمرد و افزود: توليد و صادرات ماهيان زينتي در استان اردبيل امكان پذير است و لازم است در اين زمينه با تهيه برش هاي استاني از سرمايه گذاران اين بخش بهره برداري شود.

وي با اعلام آنكه آب كالاي يكبار مصرف نيست افزود: اميد است آبزي پروران از اراضي پاياب كشاورزي بهره ببرند زيرا در سال جاري 15 هزار چاه در كل كشور هدف گذاري شده است........................... ........./................................. // کد 134 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .