یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

خسارت بارندگی به مزارع کشاورزی خوزستان کمتر از حد انتظار است

G-__227.jpg

کشاورزی آینده جهان: 19/02/1403

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خوزستان بالاترین سطح بیمه اراضی کشاورزی را دارد، گفت: خسارت بارندگی به مزارع کشاورزی خوزستان در بازدیدهای صورت گرفته کمتر از میزانی است که انتظار می‌رفت.

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در جریان بازدید از مراکز خرید و مزارع گندم شهرستان کرخه و دزفول و بررسی میدانی خسارات ناشی از وقوع سیل اخیر در این استان، گفت: کشاورزان زحمتکش خوزستان تولید بیشترین محصولات اساسی کشاورزی را برعهده دارند.

وی ضمن قدردانی از زحمات استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی و تعاون روستایی که با همکاری ستاد بحران توانستند بیش از ۵۰۰ هزار تن گندمی که در فضای باز نگهداری می‌شد را به مکان امن منتقل کنند، گفت: از آنجایی که خسارتی از این ناحیه به کشور وارد نشد، این تلاش قابل تقدیر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی بارندگی شدیدی در استان خوزستان شاهد بودیم که موجب خوابیدگی و آبگرفتگی مزارع برخی نقاط شد، در ابتدا احتمال خسارت زیادی بر اثر بارندگی متصور می‌شد ولی براساس بازدیدهای صورت گرفته، خسارت کمتر از آنچه که تصور می‌‌شد، برآورد می‌شود.

وی با تاکید بر این که خوابیدگی برخی مزارع با آفتاب بعد از بارندگی به حالت قبل برگشته است، گفت: باید با دقت و حوصله بیشتر برداشت گندم از مزارع انجام شود تا ریزش به حداقل برسد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، گفتنی است؛ پیش از این بازدید، پیش‌بینی شده بود بیش از ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان بر اثر بارندگی دچار خسارت شده‌اند...،............ /................................. // کد 227 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .