دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزارت جهاد کشاورزی:

۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور زیر کشت سیب درختی است

G-__236.jpg

کشاورزی آینده جهان: 20/02/1403

معاون امور میوه ­های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور زیر کشت سیب درختی است که سالانه سه تا چهار میلیون محصول برداشت می‌شود.

نبی هداوند در حاشیه بازدید از واحد سورت و بسته بندی میوه در روستای تومتر ارومیه که همراه با یک هیات تجاری و اداری عراقی انجام شد، افزود: آذربایجان غربی، اذربایجان شرقی و تهران استان‌های عمده کشور در تولید سیب درختی هستند که آذربایجان غربی استان پیشرو در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور ایران از کم رقیب ترین و مهم ترین صادر کنندگان سیب به کشور عراق است ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در صدد توسعه صادرات به این کشور و آشنایی آنان با پتاسیل‌های دیگر بخش کشاورزی کشور است.

معاون امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در راستای گسترش همکاری‌های فنی و تجاری بین دو کشور عراق و ایران و با توجه به اینکه ایران از صادر کنندگان عمده سیب درختی به عراق است بنا شد تا این هیات به کشور سفر کرده و از باغها، سردخانه‌های نگهداری سیب، واحد‌های سورت و بست بندی و در کل زنجیره سیب بازدید کنند.

وی اضافه کرد: روز گذشته این هیات از شهرستان دماوند و آذربایجان شرقی بازدید کردند و چون بیشترین سطح زیر کشت میوه سیب در این استان است از باغهای سیب، سردخانه‌های نگهداری، ظرفیت فراوری محصولات و زنجیره‌های آن بازدید می‌شود و این بازدید‌ها زمینه ساز انعقاد تفاهم نامه ای همه جانبه می‌شود که قرار است بین وزرای کشاورزی ایران و عراق منعقد خواهد شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، یکی از مهم‌ترین محصولات باغبانی سیب درختی است و سالانه بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در کشور تولیدمی شود، آذربایجان غربی حدود ۳۰ درصد سیب درختی کشور را تولید می‌کند...............،. ........... /................................. // کد 235 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .