جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
ورود دو دستگاه لایبروب مدرن پس از نیم قرن

اخبار کشاورزی: معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد: ورود دو دستگاه لایبروب مدرن پس از نیم قرن

24/4/1400 ساعت: 12:45
کاج پرس:
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز دو دستگاه لایروب مدرن آماده بهره‌برداری است که یک دستگاه برای آب‌های استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و یک دستگاه برای آب‌های استان خوزستان و استان بوشهر اختصاص می‌یابد.
محمد راستاد در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز جای رییس جمهوری در بندر شهید رجایی خالی است، اظهار داشت: پروژه توسعه بندر شهید رجایی از دی ماه سال ٩۶ با دستور رییس جمهوری آغاز شد و امروز شاهد افتتاح بخش‌های از آن پروژه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه ناوگان کشتیرانی کانتینری امروز به دنبال استفاده از کشتی‌های بزرگ است، ادامه داد: بنادری در می‌توانند در این حوزه فعال باشند که قابلیت پذیرش این کشتی‌های بزرگ را داشته باشند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت بندر شهید رجایی گفت: در حال حاضر 31 هکتار پس‌کرانه در اسکله بندر شهید رجایی وجود دارد و در این بندر کشتی‌ها با ظرفیت ١٨ هزار و ۴٠٠ تی ایی یو می‌توانند پهلو بگیرند.
راستاد درباره میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر اظهار داشت: جذب سرمایه بخش خصوصی در قالب BOT انجام می‌شود که 340 قرارداد است و 32 هزار نفر اشتغال مستقیم دارد.همچنین 17 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه خصوصی است. وی از ورود دو دستگاه لایروب مکنده به ناوگان خدماتی دریایی کشور پس از نیم قرن خبر داد و گفت: امروز دو دستگاه لایروب مدرن آماده بهره‌برداری است که یک دستگاه برای آب‌های استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و یک دستگاه برای آب‌های استان خوزستان و استان بوشهر اختصاص می‌یابد.
وی با بیان اینکه اعماق کانال‌های ورودی بنادر را افزایش داده‌ایم، گفت: 3 پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی امروز به بهره‌برداری می‌رسد و موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.
به گزارش پرس به نقل از ایلنا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساخت 83 فروند ناوگان خدماتی مورد نیاز سازمان بنادر به صنایع دریایی داخلی سفارش داده ایم که این عملکرد و سفارش از صنایع داخلی سابقه نداشته است.
راستاد با تاکید بر اینکه با وجود شرایط تحریم‌ها ناجوانمردانه و کرونا یک روز هم فعالیت بنادر متوقف نشد، گفت:امروز 16 پروژه به ارزش 3 هزار میلیارد تومان در حوزه دریایی و بندری آماده افتتاح است....کدA157
در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:
کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .