جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

خریدهای توافقی محصولات کشاورزی در کرمانشاه از مرز ۲۶ هزار تن گذشت

اخبار کشاورزی:  خریدهای توافقی محصولات کشاورزی در کرمانشاه از مرز ۲۶ هزار تن گذشت

 

26/4/1400 ساعت: 9:18
کاج پرس:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اعلام کرد که این سازمان تاکنون بیش از ۲۶ هزار تن محصولات کشاورزی را در سطح استان به صورت توافقی خریداری کرده و روند خرید همچنان ادامه دارد.
«ایرج صفایی» در گفت و گویی اعلام کرد: حذف واسطه‌گری و دلالان را از مزایای عمده خریدهای توافقی محصولات کشاورزی دانست و گفت: حمایت از حقوق بهره‌برداران بخش کشاورزی مهم‌ترین وظیفه شبکه تعاونی‌های روستایی است که اعضای این شبکه خود کشاورزان هستند.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به مزایای خرید‌های توافقی تصریح کرد: از مزایای دیگر خرید توافقی برای کشاورزان و خریداران می‌توان به افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده اشاره کرد.
صفایی اظهار داشت: محصولاتی که به صورت توافقی از کشاورزان و بهره برداران این حوزه خریداری و به مصرف کننده نهایی توزیع می‌شود محصولات کشاورزی و دامی تولیدی شامل انواع محصولات زراعی، باغی، نهاده‌های دامی و کشاورزی استان است.

وی همچنین میزان خریدهای توافقی توسط شبکه تعاونی‌های تحت پوشش در سال گذشته را بیش از ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: خریدهای تضمینی و حمایتی محصولات به منظور حمایت از کشاورزان به صورت فصلی انجام می‌شود که تعاون‌های روستایی با توجه به امکانات، تجهیزات و همچنین گستردگی آن در تمام نقاط استان یکی از بازوان قدرتمند دولت در این زمینه هستند.
کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.
کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.
به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش‌های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد. از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند....کدA169
در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:
کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .