پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:
ارتقا سطح مالی بهره برداران با ایجاد صندوق‌های توسعه منابع طبیعی

اخبار کشاورزی: ارتقا سطح مالی بهره برداران با ایجاد صندوق‌های توسعه منابع طبیعی

26/4/1400 ساعت: 12:28
کاج پرس:
عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه تاسیس صندوق‌های جدید حمایت از توسعه منابع طبیعی در شهرستان‌ها برای حمایت بیشتر از صندوق استانی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با افزایش و جذب سرمایه اصلی این صندوق‌ها و نیز جلب اعتمادعمومی بهره برداران، شاهد ارتقای صندوق گلستان در کشور باشیم.
عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه تاسیس صندوق‌های جدید حمایت از توسعه منابع طبیعی در شهرستان‌ها برای حمایت بیشتر از صندوق استانی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با افزایش و جذب سرمایه اصلی این صندوق‌ها و نیز جلب اعتمادعمومی بهره برداران، شاهد ارتقای صندوق گلستان در کشور باشیم.
لطفی در نخستین نشست هیئت موسس اجرای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان گلستان افزود: اقتصادی کردن بهره‌برداری از گیاهان دارویی در این استان از جمله فعالیتهایی است که نقش بسیار مهمی در حمایت و توسعه سرمایه‌های این صندوق به ویژه جذب منابع مالی بهره‌برداران دارد.
لطفی با اشاره به اجرای طرح‌های منابع طبیعی با کمک سرمایه‌های مالی این صندوق عنوان کرد: افزایش مشارکت‌ها بویژه مشارکت بهره‌برداران و روستاییان و نیز تقویت بنیه مالی آنان از محل این صندوق سبب توسعه بیش از پیش آن خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان همچنین با اشاره به اعطای تسهیلات و یارانه به بهره برداران تعاونی‌ها گفت: فرایند تامین مالی از طریق منابع مالی صندوق باید بصورت اعتبارات فنی واعتباری و با نظارت منابع طبیعی در اختیار اعضاء و بهره برداران قرار گیرد تا بتوان به رشد سرمایه‌های این صندوق کمک کرد.
هوشنگ محمدی مدیر توسعه عملیات وبهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان گلستان قطب کشاورزی و جز ۱۰ استان پیشرودراین بخش هست اظهار کرد: خلا مدیریتی باعث عقب ماندگی استان از بهره گیری این صندوق هاشد. در حال حاضر استان گلستان از نظر سرمایه گزاری جزرتبه ۵ در کشور دارد.
محمدی در این نشست گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی بستری مناسب برای حضور بهره برداران این بخش با امکان اقتصادی کردن فعالیت‌های آنان در عرصه‌های منابع طبیعی فراهم می‌سازد.
وی افزود: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی به عنوان یک زیرساخت غیردولتی می‌توانند برای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی را محقق کنند.

مناسب ترین جایی که صندوق توسعه می‌تواند معنا پیدا کند منابع‌طبیعی است
احمدرضا لعلی‌نیا مجری طرح و دبیر ستاد ملی راهبری صندوق‌های حمایت از توسعه منابع‌طبیعی نیز در این نشست گفت: ‏مناسب‌ترین جایی که صندوق توسعه می‌تواند معنا پیدا کند منابع طبیعی است. ‏
لعلی نیا اظهار داشت: امکانات منابع‌طبیعی کشور را بسیار بالا دانست که می‌توان با توجه به امکانات ‏موجود دگرگونی‌های زیادی در این بخش ایجاد کرد‎.‎
وی با بیان اینکه صندوق هدف نیست بلکه ابزاری است برای رسیدن به هدف، خاطرنشان کرد: ‏صندوق ظرفیت‌های قانونی زیادی پیدا کرده و شبه بانک شده است و می‌تواند به عنوان بازویی عملیاتی در ‏خدمت حفظ منابع طبیعی کشور باشد. ‏
وی منابع طبیعی استان اصفهان را پیشرو در تشکیل صندوق دانست و ابراز داشت صندوق می‌تواند مجری ‏بسیاری از طرح‌های منابع‌طبیعی باشد. ‏ به گزارش کاج پرس، لعلی نیا گفت: می‌توانیم با آموزش، همسو کردن و مشارکت مردم جلوی بسیاری از عوامل تخریب را ‏در منابع طبیعی بگیریم..........کدA175
در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:
کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .