جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی: افزایش همکاری تجار روسی و ایرانی

اخبار کشاورزی:
افزایش همکاری تجار روسی و ایرانی

 

26/4/1400 ساعت: 13:28
کاج پرس:
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست اعضای اتاق بازرگانی و جمعی از تجار استان تور TVER روسیه بر افزایش همکاری با این استان و استان‌های همتا و رفع موانع توسعه روابط تجاری تاکید کرد.
حمید زادبوم در این دیدار با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه نخستین مقامی بود که انتخاب رئیس جمهور منتخب ایران را تبریک گفت، اظهار داشت: این نشان‌دهنده شروع یک دوره جدید و ارتباطات بیشتر با روسیه خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی روسیه و بخش خصوصی ایران نهایت بهره را از گسترش روابط سیاسی ببرند.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر اخیر خود به سن پترزبورگ و ابراز علاقه تجار روس به همکاری با تجار ایرانی، بر لزوم هم‌اندیشی و یافتن پیشنهادهای عملی برای توسعه روابط و کار مشترک برای رفع موانع احتمالی تاکید کرد.
زادبوم همچنین ارتباط استان‌های دو کشور از طریق استانداران و اتاق‌های بازرگانی استانی را ضروری دانست و در این راستا مقرر شد به منظور توسعه همکاری‌‎های تجاری تبادل اطلاعات بین دو طرف انجام شود.
در ادامه این نشست، شور کوف ولادیسیاو، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع استان تور، نیز ضمن تشکر از میهمان‌نوازی و هماهنگی طرف ایرانی بیان داشت: سفر سفیر ایران در روسیه به استان تور و ایده‌های وی موجب ترغیب این هیات برای سفر به ایران و شرکت در رویداد بزرگ اوراسیا در تهران شد.
وی ضمن اظهار خرسندی حضور در نمایشگاه اوراسیا، دستاوردهای آن و بهره‌برداری از نمایشگاه و روابط به دست آمده، نسبت به توسعه روابط تجاری ابراز امیدواری کرد و برگزاری نشست پرسش و پاسخ و معرفی ظرفیت‌های این استان در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران را حائز اهمیت دانست.
به گزارش کاج پرس به نقل از ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی استان تور در ادامه به تشریح ظرفیت این استان در تولید نهاده‌های دامی و ظرفیت‌هایی که فعالان آن در نمایشگاه ارائه داده‌اند، پرداخت و با اشاره به بازدید از شرکت‌های ایرانی و ظرفیت و توان بالای این شرکت‌ها، رفع موانع موجود برای توسعه همکاری‌ها را ضروری عنوان کرد.
در ادامه این نشست، تجار روسی حاضر در حوزه‌های مختلف خواستار همکاری در یافتن شرکای تجاری و واحدهای تولیدی همتای خود شدند. گفتنی است، استان تور در ناحیه فدرالی مرکزی روسیه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد... ..کدA177
در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:
کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .