جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه اقدامات مؤثر در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری

اخبار کشاورزی:  تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه اقدامات مؤثر در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری

22/6/1400

کاج پرس:

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری تأکید کرد. مراتع و آبخیزداری کشور، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه رویش شبکه آموزش سیما در رابطه با آبخیزداری در کشور خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته، با عنایت مقام معظم رهبری و اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات خوبی در بخش آبخیزداری انجام شده است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اقدامات موثری در این بخش انجام شود، همچنین تلاش خواهیم کرد وزارت نیرو را هم با وزارت جهاد کشاورزی همراه کنیم و از منابع اعتباری وزارت نیرو برای حفظ آب و خاک استفاده کنیم.

دکتر ساداتی نژاد افزود: امروز در تمام دنیا هم به دنبال نفوذ آب به داخل زمین و ذخیره در آبخوان‌ها هستند تا کشاورزان بتوانند در پایین دست از آن استفاده کنند؛ با این روش، میزان تبخیر و همچنین آلودگی آب‌ها و فرسایش خاک کاهش خواهد یافت.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، وی اظهار داشت: حفظ منابع پایدار طبیعی تضمین کننده تولید است و آب هم یک محدودیت محسوب می‌شود و تغییر اقلیمی در دنیا محدودیت بالایی را در منابع آبی ایجاد کرده است بنابراین باید آب و خاک را صیانت کنیم......کدB72

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .