پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بررسی عملکرد منابع طبیعی استان زنجان در اجرای برنامه اقدام سال ۱۴۰۰

اخبار کشاورزی:  بررسی عملکرد منابع طبیعی استان زنجان در اجرای برنامه اقدام سال ۱۴۰۰

23/6/1400

کاج پرس:

در نهمین جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400، پیشرفت اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

بعدازظهر روز دوشنبه، نهمین جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400 با حضور دکتر مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیران عضو ستاد در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد و پیشرفت ادارات کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این جلسه در پاسخ به یکی از مدیران در خصوص تصویب «طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی» در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این سازمان با انتقال قطعی عرصه‌های واگذاری به افراد مخالف است و این اقدام را خسارت به انفال عمومی می‌داند.

دکتر مسعود منصور با اشاره به این نکته که سیاست سازمان جنگل‌ها بر پایه توسعه پایدار است ادامه داد: اگر بحث اشتغال و تولید است بهره‌برداری برای فعالیت‌های تولیدی می‌تواند در قالب ماده ۳ انجام شود و نیازی به ارایه سند جهت مالکیت خصوصی زمین به اشخاص نیست و مالکیت عمومی عرصه‌ها باید حفظ شود.

مسئول اول منابع طبیعی کشور اظهار داشت: در صورتی که زمینه انتقال قطعی عرصه‌های واگذار شده، به افراد مهیا شود، سوداگری زمین گسترش یافته و ثروت عمومی به ثروت خصوصی تبدیل می‌شود.

وی در خصوص کمیسیون رفع تداخلات که اجرای دو مقررات موازی را پیگیری می‌کند، گفت: این کمیسیون تصمیم‌گیری در زمینه رفع تداخلات را به کمیسیون‌هایی در مرکز استان‌ها محول کرده که همگی در رده مدیران کل استانی هستند و به همین دلیل شرایط بهتری برای تصمیم‌گیری وجود دارد و کارگروه‌های شهرستان نیز نقش تکمیل مدارک و ارسال آن به کمیسیون استانی را دارند اما ظاهراً در طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی، تصمیم‌گیری در این طرح بجای کمیسیون استانی به کارگروه‌های شهرستانی محول شده است و با توجه به سطح تصمیم‌گیری در سطح شهرستان قطعا مشکلاتی را برای انفال و مالکیت عمومی به همراه خواهد داشت.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفتنی است سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال 1400 برنامه‌ای تدارک دیده که در ذیل سه عنوان "تولید"، "پشتیبانی" و "مانع‌زدایی" 14 اقدام راهبردی را اولویت‌گذاری کرده است و در جلسات هفتگی به صورت مستمر پیشرفت استان‌ها را رصد می‌کند.کدB89

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .