جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

نیکزاد در مراسم گرامیداشت مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی:

تامین امنیت شغلی جنگلبان باید حفظ شود

اخبار کشاورزی:  نیکزاد در مراسم گرامیداشت مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی:  تامین امنیت شغلی جنگلبان باید حفظ شود

24/6/1400

کاج پرس:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت شغلی جنگلبانان گفت: کار کردن جنگلبانان در قالب نیروهای شرکتی و با قرارداد سفید معنایی ندارد و دولت باید در نظام پرداخت همه را با هم ببیند.

علی نیکزاد در مراسم گرامیداشت مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی خاطر نشان کرد: وقتی وصیت نامه سردار شهید سلیمانی را می‌خوانیم که از خدای خود می‌خواهد که او را در راه خدمت از دنیا ببرد نه در بستر، درمی یابیم که خدمت در راه خدا و جان دادن چه افتخار بزرگی است و حالا کسانی که جان و سلامتی‌شان را برای حفظ بیت‌المال دادند و جان نثار شده‌اند، نزد خدا پاداشی می‌گیرند که در شأن خدا است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: کسی که جانش را در راهی نثار کرده است تا ضرری به بیت‌المال مردم و اموال مردم نرسد، قطعاً جایگاه والایی دارد و ما به بودن شما افتخار می‌کنیم و باید قدر جنگلبانان را دانست.

نائب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل آبخیزداری پرداخت و گفت: باید بودجه قابل توجهی را برای اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص دهیم چرا که از این طریق می‌توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

او افزود:برای حفظ جمعیت در روستاها باید آب کشاورزی را تامین و اقتصاد آنها را پویا کرد، اظهار کرد زیرا اگر روستاها توجیه اقتصادی نداشته باشند، مردم در آن نخواهند ماند که البته نشانه آن هم جمعیت 75 درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است.

نیکزاد با بیان این که در حال حاضر روستائیان نیازمند امکانات ارتباطاتی، آب، تسهیلات مسکن و راه هستند، تصریح کرد: باید بودجه قابل توجهی را برای اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص دهیم چرا که از این طریق می‌توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

نیکزاد با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار بگیرد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه 135 میلیون هکتار اراضی در اختیار دارد که می‌تواند با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در اختیار این افراد قرار بدهد و عرصه‌ها را احیا کند

به گزارش کاج پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، نیکزاد با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اجرایی برای سامانه حدنگار گفت: سالهاست برای اجرای حدنگار یا کاداستر برنامه‌ریزی می‌شود اما در اجرا به موانعی برمی‌خوریم که عملاً مسئله‌ساز می‌شود اما لازم است قطعاً این موانع مرتفع شود و حدنگار در کشور ساماندهی شود....کدB101

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .