جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان در گردهمایی سالیانه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم:

سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نگاه ویژه‌ای به تقویت تحقیقات دیم دارد

اخبار کشاورزی:  دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان در گردهمایی سالیانه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم:  سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نگاه ویژه‌ای به تقویت تحقیقات دیم دارد

24/6/1400

کاج پرس:

دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان در دومین روز از گردهمایی سالیانه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های این موسسه از برنامه‌های اجرا شده توسط سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برای تقویت تحقیقات دیم خبر داد.

دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان، تحقیق برای توسعه را رویکرد مهم پژوهشی این سازمان دانست و بیان داشت: موسسه تحقیقات دیم جایگاه ویژه‌ای در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دارد و گزارش‌های رسیده از فعالیت محققان این موسسه در زمینه پوشش دار کردن بذرها و تغذیه در زراعت دیم فعالیت‌های نوید بخشی در ارتباط با بخش اجرا است.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر بازرگان اظهار داشت: وضعیت منابع آب در شرایط حاضر کشور ، بیش مصرفی و عدم شارژ دوباره منابع زیرزمینی، سطح زراعت آبی را با محدودیت‌هایی روبرو کرده است که لازم است تدابیر ویژه ای تحت عنوان کشاورزی کم آب بر برای مدیریت این وضعیت اتخاذ شود.

وی با بیان این مطلب که تغییر اقلیم، کشاورزی دیم به روش‌های سنتی را در سال‌های اخیر سخت‌تر از گذشته کرده است بیان داشت: پژوهش‌های کاربردی و استفاده از نوآوری به منظور تولید پایدار در عرصه و همچنین آموزش و ترویج در توسعه کشت دیم ضروری است.

دکتر بازرگان ماموریت موسسه تحقیقات دیم در توجه به کاربردی نمودن پژوهش‌ها و دنبال کردن آن تا نفوذ یافته به عرصه یادآور شد. وی در زمینه معرفی ارقام جدید مناسب با شرایط دیم و کم‌آبی از جمله کاملینا و بالنگوی شهری، مشارکت همگی دستگاه‌های مرتبط را برای رسیدن آن به دست مصرف کننده خواستار شد.

رئیس سازمان اجرای پژوهش در زمینه معرفی ارقام جدید سازگار با دیم را با رویکرد ارائه یک بسته کامل با بهره مندی از چندین تخصص برای پاسخ به تمامی مسائل مطرح از جمله مسائل اقتصادی _اجتماعی خواستار شد.

دکتر بازرگان تنوع ارقام معرفی شده توسط موسسه تحقیقات دیم در سال‌های اخیر در زمینه حبوبات، غلات و دانه‌های روغنی را شایسته تقدیر دانست و این دستاوردها را در حاصلخیزی خاک و خود اتکایی کشور مهم خواند.

وی پروژه جهش تولید با همت معاونت زراعت و ستاد فرمان امام را نویدبخش خواند و مشارکت موسسه دیم و زحمات انجام شده توسط این موسسه را در این پروژه را مورد توجه وزیر کشاورزی دانست واز تلاش همه محققان موسسه تحقیقات دیم کشور قدردانی کرد......کدB109

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .