پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون سازمان بازرسی کل کشور خبرداد:

لزوم توجه جدی به اعتبارات و قوانین سازمان جنگل‌ها

اخبار کشاورزی:  معاون سازمان بازرسی کل کشور خبرداد:  لزوم توجه جدی به اعتبارات و قوانین سازمان جنگل‌ها

27/6/1400

کاج پرس:

معاون سازمان بازرسی کل کشور در نشست با رییس و مدیران دفاتر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم توجه جدی به اعتبارات و قوانین سازمان مذکور تأکید کرد. معاون سازمان بازرسی کل کشور در نشست با رییس و مدیران دفاتر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم توجه جدی به اعتبارات و قوانین سازمان مذکور تأکید کرد. غلامعباس ترکی معاون سازمان بازرسی کل کشور روز چهارشنبه در نشست با رییس و مدیران دفاتر سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امنیت زیستی در حوزه آب و خاک، جنگل و مرتع امروز چالش اصلی کشور است و کارکردهای امنیتی سازمان جنگل‌ها الزام می‌کند که این سازمان در همه ابعاد از جمله تامین بودجه و اعتبارات از حمایت بیشتری برخوردار شود.

غلامعباس ترکی همچنین یادآور شد: قوانینی که در منابع طبیعی حاکمیت دارند باید آسیب‌شناسی شود و این آسیب‌ها باید از سوی خود سازمان پیگیری و دنبال شود تا آن قانون اصلاح گردد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اراضی ملی و دولتی جزء انفال محسوب می‌شود و ضرورت دارد که به خوبی از آن صیانت شود خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا امکان مالکیت خصوصی وجود ندارد.

ترکی در ادامه به طرح رفع موانع تولید و کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح در مجلس مطرح شده و هدف آن از بین بردن موانع تولید است اما در عمل ممکن است در زمینه تصرفات اراضی ملی نیز اشکالات ایجاد کند که البته این موضوع باید پیگیری و دنبال شود.

وی در زمینه اصلاح قانون معادن نیز گفت: سازمان بازرسی اشکالاتی را احصاء کرده و قرار شد به زودی به مجلس اعلام شود و سازمان جنگل‌ها اگر در این زمینه خلاءهای قانونی و اشکالاتی می‌بیند به بازرسی اعلام نماید تا با همفکری جهت رفع اشکال به مجلس منتقل گردد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت: قبلا طی نشست‌ها و گزارشات ارسالی از سوی سازمان از اقدامات سازمان اطلاع داشتیم و امروز هم شاهد ارائه گزارشات خوبی بوده‌ایم البته برای هر یک از اقدامات اساسی سازمان باید با نگاه به آینده طرح‌های طولانی مدت وجود داشته باشد.

حمایت جنگلبانان امروز یک ضرورت است

غلامعباس ترکی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران سازمان جنگل‌ها حمایت از جنگلبان را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: وضعیت جنگلبانان باید بلحاظ ساختار حقوقی و قضایی ضابطه‌مند شود و در زمینه بیمه تامین اجتماعی و تجهیزات و امکانات باید مورد حمایت لازم قرار بگیرند. ترکی گفت: سازمان جنگل‌ها در زمینه هوشمندسازی برای حفظ انفال و جنگل‌ها اقدامات خوبی انجام داده است و سازمان بازرسی حمایت خود را از این اقدامات اعلام می‌نماید زیرا گستردگی کار در منابع طبیعی به هیچ وجه با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

وی ایجاد بانک جامع اطلاعات را در منابع‌طبیعی ضروری دانست و افزود: این اطلاعات می‌تواند به شکل مستمر به روز شده و با سامانه‌های دیگر لینک شود.

وی تجهیزات و امکانات رادیویی را از زیرساخت‌های ضروری سازمان جنگل‌ها نام برد و گفت: منابع طبیعی در مقابله با مخاطرات نظیر سیل و آتش سوزی نیازمند این سیستم است تا از بروز خسارت‌های مختلف جلوگیری نماید و سازمان بازرسی از این اقدامات حمایت میکند.

ترکی حجم کار در منابع طبیعی را گسترده خواند و افزود: بدون مشارکت مردم جنگل‌ها و مراتع حفاظت نمی‌شود.

معاون سازمان بازرسی کل کشور افزود: مدیری که سالم و پاکدست کار کند و مقید به اجرای قانون باشد سازمان بازرسی وظیفه دارد از مدیران پاکدست که در چارچوب قانون حرکت میکند حمایت‌های لازم را از آن مدیر انجام دهد.

وی در خاتمه تاکید کرد: وقتی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست اقداماتی ماندگار و خلاقانه انجام میشود باید آن را ستود و کار ارزشمند را برجسته کرد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پیش از این جلسه مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاونین و مدیران دفاتر فنی این سازمان عملکرد بخش‌های مربوطه را در قالب نقشه و مستندات و گزارشی از وضعیت سامانه‌های بر خط سازمان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، مدیران بازرسی کشور در پایان نشست از موزه منابع طبیعی و سامانه کنترل و پایش حریق جنگل‌ها و مراتع شهید البرز زارعی بازدید کردند......کدB126

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .