جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

احتمال گرانی کود شیمیایی

اخبار کشاورزی:  احتمال گرانی کود شیمیایی

27/6/1400

کاج پرس:

در حالی که قیمت انواع انرژی در قراردادهای آتی اروپا 2.5 برابر شده است، تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده کودهای شیمیایی در انگلیس تعطیل شدند. یک شرکت بزرگ تولیدکننده کودهای شیمیایی که مواد اولیه دو شرکت بزرگ را تامین می‌کرد، به دلیل افزایش قیمت انرژی در اروپا مجبور به تعطیلی شدند.

این گزارش می‌نویسد؛ از آنجایی که قیمت انرژی در اروپا به بیشترین میزان چند سال گذشته رسیده، یک شرکت هلدینگ صنعتی CF مستقر در آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های تابعه‌اش «بلینگام» و «اینس» تعطیل شدند و معلوم نیست چه زمانی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس این گزارش این اتفاقات به دلیل کاهش عرضه انرژی در اروپا و انگلیس به وقوع پیوسته که باعث شده قیمت گاز طبیعی مایع با 20 درصد افزایش به بیش از رقمی که سال گذشته بود عرضه شود.

افزایش قیمت به دلیل کاهش عرضه از کشورهای مهم صادرکننده نظیر روسیه و نروژ ایجاد شده است. انتقال محموله‌های گاز طبیعی مایع به شدت کاهش یافته، از سوی دیگر میزان مصرف در کشورهای آسیا نیز رشد بیشتری داشته است.

در هفته جاری قیمت قراردادهای آتی گاز طبیعی مایع در آلمان برای تحویل در ماه اکتبر به رکورد بی‌سابقه 93.31 دلار رسید. این قرارداد رشد 250 درصدی از ماه ژانویه داشته، در حالی که شاخص قراردادهای انرژی در آلمان و فرانسه هم دو برابر شده است.

تحلیل گران گلدمن ساچز انتظار دارند که این افزایش قیمت در ماه‌های زمستان با افزایش هزینه‌ها شرایط بدی را برای بخش صنعت رقم بزند و نگرانی بالا رفتن هزینه‌ها که گرانی مواد اولیه نیز از ماه‌ها پیش این صنعت را رنج می‌دهد، بیشتر شده است.

الکسیز مکسول، تحلیل‌گر بلومبرگ نوشته است؛ تعطیلی کارخانه‌های تولید کودهای شیمیایی احتمالا باعث بالا رفتن قیمت این نهاده کشاورزی در بازارهای جهانی نیز بشود.

به گزارش کاج پرس به نقل از راشا تودی، این تحلیل‌گر گفت: بازار اتفاقات جاری را به عنوان احتمال تعطیلی سایر تولیدکنندگان نیز تلقی می‌کند و قیمت ازت در کنار کاهش عرضه آن به افزایش قیمت ادامه خواهد داد.......کدB127

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .