شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تولید خرما شاهرود امسال ٢٠٠ تن برآورد می‌شود

اخبار کشاورزی:  تولید خرما شاهرود امسال ٢٠٠ تن برآورد می‌شود

28/6/1400

کاج پرس:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های طرود گفت: تولید محصول خرمای امسال ٢٠٠ تن پیش‌بینی می‌شود. علی اصغر حجی در گفت و گویی با بیان اینکه میانگین برداشت خرما در شهرستان شاهرود سه تن در هکتار است، افزود: سطح زیر کشت درختان خرما در این شهرستان ۱۱۵ هکتار است که ۵۰ هکتار آن نهالکاری و بقیه بارده است.

وی با اشاره به اینکه درخت خرما پس از پنج سالگی به باردهی می‌رسد، ابراز داشت: بازدهی اقتصادی و کامل نخل‌های خرما از هشت تا ۱۰ سالگی آغاز می‌شود و اکنون برداشت انواع خرما از ۶۵ هکتار نخلستان‌های روستای طرود آغاز شد.

حجی با بیان اینکه امسال در یکی از نخلستان‌های طرود میانگین ۹ تن خرما در هکتار برداشت شد، ادامه داد: تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی، آموزش‌های ترویجی و کشاورزان این عرصه برای دستیابی به این میزان تولید است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اظهارداشت: انواع خرمای کبکاب ، زاهدی ، شاهانی، برهی ، مضافتی ، شهابی ، عجوه ، مجول ، پیارم و محلی در این شهرستان کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت خرما در شاهرود از شهریور تا اواسط مهرماه ادامه دارد، ابراز داشت: در هر هکتار از نخلستان‌های این منطقه ۱۵۶ اصله درخت خرما وجود دارد. حجی با بیان اینکه امسال ۷۰۰ میلیون ریال یارانه کشت نهال خرما به کشاورزان این منطقه پرداخت شد، افزود: کار پخت شیره خرمای امسال از خرماهای درجه ۲ و سه توسط بانوان روستای طرود در آشپزخانه مسجد امام حسن (ع) این روستا انجام می‌شود. روستای طرود بیشترین سطح نخلستان‌های استان سمنان را دارد، این روستا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد.....کدB152

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .