شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران خبرداد:

توزیع ۴۵ هزار تن کالای اساسی در شش ماه نخست امسال در استان تهران

اخبار کشاورزی:  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران خبرداد:  توزیع ۴۵ هزار تن کالای اساسی در شش ماه نخست امسال در استان تهران

کاج پرس: 19/7/1400

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۴۵ هزار تن انواع برنج وارداتی و شکر برای تامین مصارف مردم در قالب تنظیم بازار توزیع شده است. از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «عباس ارشدی» با بیان اینکه برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در چهار مرحله سال جاری اقدام به تخصیص و عرضه برنج و شکر شده است، افزود: از این میزان بیش از ۲۱ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۲۴ هزار تن شکر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار داشت: در مرحله اول در فروردین ماه دو هزار و ۳۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، هفت هزار تن شکر، در مرحله دوم در اردیبهشت ماه هفت هزار و ۱۰۳ تن شکر و ۱۰ هزار و ۱۴۳ تن برنج هندی و تایلندی و در مرحله اجرای طرح ضیافت نیز هفت هزارو ۳۴۰ تن شکر توزیع شد.

ارشدی به تداوم عرضه کالاهای اساسی شکر و برنج طی ماه‌های خرداد، تیر و مرداد اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، یک هزارو ۴۲۰ تن شکر، یک هزار و ۷۸۷ تن برنج هندی و و دو هزار و ۲۹۴ تن برنج تایلندی و ۳۱۲ تن برنج پاکستانی از طریق شبکه‌های توزیع در اختیار مردم قرار گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار کرد: عرضه ۷۲۰ تن برنج تایلندی، ۵۴۱ تن برنج پاکستانی و ۱۱۷۰ تن برنج هندی در شهریور و مهر براساس مصوب ستاد تنظیم بازار تداوم یافت و در قالب طرح نذورات محرم و صفر نیز ۱۳۸۸ تن شکر ۱۱۸۶ تن برنج هندی و ۷۴۶ تن برنج تایلندی و مقدار ۱۴۰۰ تن برنج پاکستانی در اختیار درخواست‌کنندگان و هیات‌های مذهبی قرار گرفت.

ارشدی افزود: در راستای اجرای مصوبات تنظیم بازار کالاهای اساسی تخصیص و عرضه‌ی کالاهای اساسی بر اساس نیاز جامعه عرضه خواهد شد. در حال حاضر با برنامه‌ریزی خوب در تأمین کالاهای اساسی وضعیت این کالاها و میزان ذخایر در شرایط مطلوب است.

طی هفته‌های اخیر ۱۰۰ هزارتن و در دو روز گذشته ۵۰ هزار تن برنج وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در بازار توزیع شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، این میزان از طریق شبکه‌های توزیع فروشگاههای زنجیره ای ، تعاونی‌های مصرف کارگری ، کارمندی ، محلی و اصناف منتخب توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها توزیع می‌شود.

حداکثر قیمت هر کیلوگرم برنج برای مصرف کننده برنج هندی ۱۸۵۰۰ تومان، تایلندی۱۲۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰۵۰۰ تومان است...........کدC33

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .