جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بهره‌برداری از گلخانه سبزی و صیفی در روستای «امیرآباد» تویسرکان

اخبار کشاورزی:  با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:  بهره‌برداری از گلخانه سبزی و صیفی در روستای «امیرآباد» تویسرکان

 

کاج پرس: 19/7/1400

گلخانه سبزی و صیفی با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد ریال روز دوشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در روستای «امیرآباد» شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این آیین گفت: عملیات اجرایی این گلخانه به وسعت ۹ هزار مترمربع و اشتغالزایی ۹ نفر در سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

«منصور رضوانی جلال» اظهار داشت: در این طرح ۲۴ میلیارد ریال به صورت مشارکتی سرمایه‌گذاری شده است که از این میزان ۱۰ میلیارد آورده سرمایه‌گذار و ۱۴ میلیارد ریال آورده متقاضی است و از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نشده است.

رییس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان‌همدان از احداث سالانه ۳۶ هکتار گلخانه در این استان خبرداد و گفت: زیر ساخت‌های احداث۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان فراهم شده و این پروژه در دست اجرا و بهره‌برداری است.

وی با اشاره بر میزان بهره‌برداران حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: ۱۱۷هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در یک‌میلیون و ۹۵۰هزار هکتار اراضی کشاورزی استان همدان درحال فعالیت‌اند.

رضوانی‌جلال با بیان ‌اینکه تمرکز سازمان جهادکشاورزی بر روی بهره‌وری است، افزود: در این راستا برای بهره‌برداری بهینه از نهاده‌های موجود مانند آب، خاک، بذر و کود تلاش شده تا بتوانیم محصول با کیفیت و سالم را به اندازه نیاز جامعه تولید کنیم.

وی در ادامه به‌توسعه گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸۶ هکتار گلخانه درسطح استان احداث شده و رشد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته ‌است چرا که در سال‌های اخیر به‌طور میانگین سالانه ۷.۵ هکتار گلخانه احداث می‌شد اما در ۲ سال گذشته این مقدار به ۳۶هکتار در سال رسیده است.

رضوانی‌جلال تاکید کرد: باوجود اینکه ۲۰۰هکتار مجتمع گلخانه‌ای فعال درسطح استان وجود دارد زیر ساخت‌ها برای احداث ۵۰۰هکتار مجتمع گلخانه‌ای نیز فراهم شده و این پروژه در دست اجرا و بهره‌برداری است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، روستای امیرآباد در بخش فرسفج شهرستان تویسرکان واقع شده است....کدC38

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .