جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس:

مشکل جذب مهندسان ناظر جهاد کشاورزی در حال پیگیری است

اخبار کشاورزی:  دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس:  مشکل جذب مهندسان ناظر جهاد کشاورزی در حال پیگیری است

کاج پرس: 20/7/1400

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پیگیری رفع مشکل استخدامی مهندسان ناظر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

ذبیح الله اعظمی در گفت و گویی به برگزاری دومین نشست بررسی، تعیین و تکلیف طرح استخدام ناظران کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای طی هفته گذشته اشاره کرد. وی ادامه داد: در این نشست علاوه بر مجموعه اعضای کمیسیون کشاورزی، تعدادی از نمایندگان سایر استان‌ها مانند گیلان و مازنداران و همچن نماینده امور استخدامی کشور و نماینده وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این نشست طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

اعظمی بیان کرد: نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این نشست به موضوع تامین اعتبار مالی این بخش اشاره کرد و گفت، در صورتی این موضوع تعیین و تکلیف نشود طبق ماده ۷۵ شورای محترم نگهبان این طرح را برمی گرداند.

وی به مصوبات نشست قبل بررسی طرح استخدامی مهندسان ناظر جهاد کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در نشست قبلی مقرر شد به ازای هر سه نفر بازنشسته وزارت کشاورزی یک نفر استخدام شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد به سایر رشته‌های کشاورزی مانند کامپیوتر، حسابداری و غیره نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در استخدام آقایان و بانوان به یک نسبت دیده خواهند شد گفت: با توجه به ضرورت و نیاز سازمان جهاد کشاورزی کل کشور مقرر شد از بین دانش آموختگان دختر و پسر، مهندس ناظر کشاورزی انتخاب شود.

وی آطهار داشت: این استخدامی شامل ناظران نظام مهندسی و ناظرین کارگزاران بانک کشاورزی نمی شود لذا فقط ناظران جهاد کشاورزی دارای سابقه خدمت و بیمه مد نظر است. وی ادامه داد: استخدام این افراد با آزمون و بدون آزمون در جلسات بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی به مصوبه مجلس دور دهم در زمینه جذب ۱۰ هزار نفر از مهندس کشاورزی اشاره کرد و گفت: طبق تحقیق و تفحص تخلفات عدیده ای در این زمینه انجام شده است. وی افزود: طبق تحقیقات حداقل یک هزار نفر بدون داشتن شرایط ناظری جذب استخدامی سازمان جهاد کشاورزی شدند که در این بین حق ناظران واقعی کشاورزی تضییع شده است.

اعظمی گفت: نمایندگان مجلس در زمینه استخدام ناظران قبلی کشاورزی بحث داشتند که چرا مهندسانی که باید در مراکز جهاد کشاورزی و روستاها ساکن باشند، در بخش ستادی مشغول به کار شده اند. وی افزود: مهندسان ناظر باید در روستاها ساکن شوند تا حلقه بین کشاورز، مراکز تحقیقاتی و مدیریت سازمان ها برقرار شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از مهندسان ناظر به بخش‌های غیرمرتبط منتقل شدند که این موضوع خلاف مصوبه مجلس بوده لذا این خطای قبلی سبب شده تا تعدادی از نمایندگان مجلس و کمیسیون کشاورزی را همراهی نکنند و حتی مخالفت کنند.

اعظمی گفت: کمیسیون کشاورزی عزم خود را جزم کرده تا در اولین فرصت طرح استخدامی مهندسان ناظر را پخته و به صحن مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه مهندسان ناظر کشاورزی زحمات زیادی متقبل شده اند، گفت: این مهندسان در رشته های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، چای، برنج و کارشناسان دامپزشکی با سازمان جهادکشاورزی همکاری داشته اند.

وی افزود: این مهندسان هم از نظر علمی و اجرایی باتجربه شده اند لذا این افراد می توانند در پیشبرد اهداف سازمان های مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی و تامین امنیت غذایی موثر باشند.

صبح امروز جمعی از مهندسان ناظر کشاورزی جنوب کرمان مقابل دفتر نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

محسن سمندری، نماینده ناظران جهاد کشاورزی استان کرمان نیز درخواست کرد، مسئولان امور استخدامی، وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی از ورود افراد غیر ناظر در طرح استخدام مهندسان ناظرجهاد کشاورزی جلوگیری کنند.

نهم شهریور سال جاری شماری از ناظران کشاورزی استان کرمان در اعتراض به شرایط شغلی خود و با درخواست وضعیت استخدامی مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز دهم شهریور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تعیین تکلیف وضعیت استخدامی ناظران بخش کشاورزی به عنوان حق قانونی و طبیعی این افراد نام برد و از پیگیری حل این مشکل خبر داد....کدC45

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .