پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات منابع طبیعی به مردم و افکار عمومی

اخبار کشاورزی:  ضرورت اطلاع رسانی اقدامات منابع طبیعی به مردم و افکار عمومی

کاج پرس: 20/7/1400

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در شانزدهمین جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400 که به گزارش عملکرد منابع طبیعی استان خراسان جنوبی اختصاص داشت گفت: منابع طبیعی در اقصی نقاط کشور اقدامات در خور توجهی انجام داده است و این اقدامات و کارکردهای منابع طبیعی باید به نظر مردم و افکار عمومی رسانده شود.

مسعود منصور اطلاع رسانی به افکار عمومی را از وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد و افزود: اثر بخشی اقدامات منابع طبیعی در زمینه جنگل کاری، مرتعداری، بیابان زدایی و اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند از طریق تهیه فیلم‌های کوتاه، یا به شکل اینفو و موشن گرافی توسط صدا و سیما و فضای مجازی مورد توجه افکار عمومی و مسئولین قرار گیرد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین گفت: منابع طبیعی استان خراسان جنوبی از ادارات کم توقع و پرکار در عرصه است و عملکرد این استان در زمینه مقابله با بیابان زایی و ایجاد جنگل‌های دست کاشت بیابانی قابل توجه و چشمگیر است.

منصور در ادامه اشاره ای هم به ذخیره گاه‌های جنگلی بنه در منطقه نهبندان خراسان جنوبی داشت و گفت: ذخیره گاه بنه نمونه‌هایی از ذخیره‌های ژنتیکی و منحصر به فرد این استان است که شاید در کمتر نقطه ای از کشور این گونه‌ها وجود داشته باشد.

مسعود منصور که از ابتدای قبول مسئولیت در سازمان جنگل‌ها مدام دغدغه رسیدگی به مشکلات نیروهای حفاظتی را دارد یکبار دیگر در این نشست ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها را موظف کرد که تمامی حق و حقوق نیروهای حفاظتی را پرداخت نموده و هیچ عقب ماندگی در پرداخت حقوق نیروها نباید وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این اقدام و پیگیری مسعود منصور درحالی انجام می‌شود که هنوز تا این موقع از سال رقمی اعتبار به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص داده نشده است.

در ادامه شانزدهمین جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان، از پایین بودن میزان بارندگی و کمبود نیرو و اعتبارات مالی در استان به عنوان چالش‌های موجود سخن به میان آورد و گفت: علیرغم وجود این مشکلات که قطعاً با سایر استان‌ها متفاوت است اما اقدامات خوبی با مشارکت جوامع محلی در زمینه آبخیزداری، احیای قنوات و بیابان زدایی و همچنین طرح ترسیب کربن انجام شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، نصر آبادی به احداث دو پارک آبخیز در زیرکوه قاین و بیرجند در 6ماهه سال 1400 اشاره کرد و افزود: این پارک آبخیز با چشم انداز‌های زیبایی که دارد می‌تواند علاوه بر کنترل خسارت سیل و جمع آوری آب‌های سطحی و جاری نقش تفرجگاهی خوبی را برای مردم و گردشگران ایفا نماید.

کاهش صد در صدی حریق در 6 ماهه نخست سال جاری در خراسان جنوبی از دیگر خبرهایی بود که مهندس نصر آبادی در جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400 استان ارائه کرد.

او علت کاهش صدرصدی حریق را انجام اقدامات حفاظتی هوشمند از عرصه‌ها بوسیله نصب دوربین و بکار گیری از ظرفیت بی سیم و کشت و مراقبت‌های شبانه نیروهای حفاظتی و همچنین ایجاد رویکردهای تعاملی با مردم و حضور کارشناسان در بین جوامع محلی و افزایش آگاهی بخشی نام برد.

شایان ذکر است در این نشست، مسئول روابط عمومی منابع طبیعی خراسان جنوبی با پخش موشن گرافی و کلییپ گوشه ای از فعالیت‌های منابع طبیعی را در قالب مستندات به نظر اعضای ستاد رساند........کدC59

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .