جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

احداث ۶ سد مخزنی در استان اردبیل در دست احداث

اخبار کشاورزی:  احداث ۶ سد مخزنی در استان اردبیل در دست احداث

 

کاج پرس: 21/7/1400

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶ سد مخزنی در نقاط مختلف این استان با هدف تامین آب آشامیدنی و توسعه آبیاری مدرن در دست احداث است.

عباس جنگی مرنی در گفت و گویی اظهار داشت: مطالعات فنی ۹ سد مخزنی دیگر نیز با اخذ مجوزهای لازم از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است. وی هدف از مطالعه این سدها را تامین آب پایدار در استان اعلام کرد و افزود: برای تحقق این امر ضروری است مطالعه فنی این سدها تسریع شده و در صورت وجود نواقص و نارسایی‌های فنی سدها نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی از تکمیل مطالعات فنی سدهای سینه سر و توسانلو و تکمیل احداث سد کله‌سر گرمی با توجه به اعتبار مصوب ۱۱۰ میلیارد ریالی قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اتمام عملیات سد تازه کند گرمی با توجه به اخذ اعتبار مالی جدید در سال جاری و تعیین نهایی پیمانکار تصفیه‌خانه سد تازه کند مورد تاکید قرار گرفته است.

جنگی مرنی ادامه داد: مطالعه سدهای اهل ایمان و اینچه نو در شهرستان مشگین‌شهر و مطالعات سدهای نیاخرم و مجره و اقدامات اجرایی برای تکمیل سد گیوی شهرستان کوثر و انتخاب پیمانکار سد هشجین در خلخال جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت می‌باشد.

۶ سد مخزنی در استان اردبیل در دست احداث است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه احداث ۱۰ سد بزرگ در استان اردبیل طی سال‌های اخیر اجرایی شده است، افزود: از این تعداد سه مورد از سدها در ۲ سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره عملیات اجرایی سد عمارت شهرستان گرمی گفت: عملیات اجرایی این سد پیشرفت خوبی دارد و امید است تا پایان سال جاری آبگیری شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهارکرد: پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده و عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران ادامه دارد و در صورت مساعد بودن هوا و تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: اعتبارات لازم برای طرح سد عمارت پیش‌بینی شده و با فاینانس یک هزار میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان امیدواری برای تکمیل این سد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه بیشتر شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، جنگی مرنی ادامه داد: برای اتمام این پروژه سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش بر این است که این اعتبارت هرچه زودتر تامین شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌گردد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون مترمکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون مترمکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت. تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.............. کدC72

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .