پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

زیرساخت‌های خفر فارس توسعه می‌یابد

اخبار کشاورزی:  وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:  زیرساخت‌های خفر فارس توسعه می‌یابد

کاج پرس: 22/7/1400

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در شهرستان خفر در حوزه کشاورزی و نیروی انسانی وجود دارد، و با مد نظر قرار دادن اینکه شهرستانی نوپا است، سعی داریم در حوزه زیرساختی به خصوص در بخش کشاورزی کارهایی را انجام دهیم که روند رشد و توسعه منطقه‌ای بهبود یابد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد چهارشنبه در سفر به شهرستان خفر افزود: از این شهرستان به عنوان یک قطب کشاورزی از آن می‌توان در استان فارس نام برد، مردمی بسیار کوشا و فعال در حوزه کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: درباره انتقال آب از سد میرزای شیرازی مدلی طراحی شده و با کمک مردم و تسهیلات بانک کشاورزی و حمایت‌های دولتی این ۷۰ کیلومتر را طی چند سال آینده به سرانجام خواهیم رساند.

وی اظهار کرد: ظرفیت این منطقه ظرفیت کشاورزی و باغداری است، پیشنهاد می‌دهیم شهرک صنعتی را به شهرک کشاورزی تغییر دهیم و صنایع تبدیلی کشاورزی را در خفر راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه را در این شهرستان خفر باید توسعه یابد، گفت: وام بدون سقف برای این منطقه در نظر گرفته می‌شود و تسهیلات ارزان قیمت را به گلخانه‌داران اختصاص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در مورد لایروبی قنوات اعتباراتی تخصیص داده خواهد شد، تصریح کرد: باید حمایت جدی توسعه کشت گل نرگس را در شهرستان خفر انجام شود و ظرفیت این منطقه توسعه داده شود. وی بیان کرد: رئیس تعاونی روستایی کشور برای خرید در منطقه حضور خواهد یافت. وزیر جهاد کشاورزی گفت: با نگاهی که رئیس جمهور محترم دارند، تلاش می‌کنیم در دولت سیزدهم عدالت در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش کشاورزی رعایت شود. وزیر جهاد کشاورزی در جلسه با شورای اداری خفر نیز گفت: بزرگترین سرمایه نظام مردم هستند و سفرهای استانی ریاست جمهوری به منظور پیگیری امور مردم انجام می‌شود.

تلاش برای عدالت‌محوری در حوزه‌های مختلف در دولت سیزدهم

نماینده ویژه رئیس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از طرح توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیای شهرستان خفر نیز تصریح کرد: بحث سلامت دغدغه مهمی است؛ مجوز‌هایی برای تبدیل این بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تایی اخذ شده است.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: این موضوع در جلسه شورای اداری استان فارس با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت مطرح می‌شود و پس از رایزنی در این خصوص تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

او با اشاره به مطالبات مردمی در موضوع زیرساخت‌های آموزشی خصوصا مدارس، اظهار کرد: تمامی مسائل احصا شده به رئیس جمهوری گزارش و در شورای اداری استان بررسی می‌شود تا بتوانیم در خصوص آن به یک ساماندهی برسیم. شهرستان خفر در فاصله ۱۲۰کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی عصر چهارشنبه در آستانه سفر استانی رئیس‌جمهوری وارد شیراز شد. وی به نمایندوی از رئیس‌جمهوری در شهرستان‌های جهرم ، خفر، داراب و زرین دشت حضور می‌یابد. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه در هفتمین سفر استانی به فارس سفر می‌کند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، جمعی از معاونان رئیس‌جمهوری و وزرا به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در شهرستان‌های مختلف استان حضور می‌یابند و ضمن بررسی مشکلات این مناطق، راهکارهای رفع آنها را برای طرح در دولت پیگیری خواهند کرد. استان فارس با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت، ۳۶ شهرستان را شامل می‌شود............. کدC80

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .