شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان شیلات اعلام کرد؛

ایران؛ دارای رتبه نخست ناوگان صیادی غرب اقیانوس هند

اخبار کشاورزی:  رئیس سازمان شیلات اعلام کرد؛  ایران؛ دارای رتبه نخست ناوگان صیادی غرب اقیانوس هند

کاج پرس: 22/7/1400

رئیس سازمان شیلات ایران از رتبه بیست و ششم کشور در صنعت صیادی در جهان خبر داد و گفت: از نظر ناوگان صید و صیادی در غرب اقیانوس هند، رتبه نخست را داریم.

«نبی الله خون میرزایی» در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، افزود: در صید و صیادی جهان، ایران رتبه بیست و ششم را دارد و در اقیانوس هند رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند از نظر ناوگان و صید در رتبه نخست هستیم. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار صیاد ایرانی در عرصه تولید فعال هستند، تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، میزان تولیدات سازمان شیلات در سال گذشته باید یک میلیون و ۳۷۳ هزار تن بود که به دلیل مشکلات مختلف یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن آن را محقق سازیم.

خون میرزایی با بیان اینکه در موضوع پرورش ماهی در قفس باید فعالیت‌های خود را توسعه دهیم، گفت: با بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس، به خودکفایی ۹۵ درصدی در تأمین تجهیزات قفس دست پیدا کرده ایم.

رییس سازمان شیلات ایران درباره تحقق فعالیت صیادی افزود: طبق برنامه تولید ۶۶۰ هزار تن مدنظر قرار گرفته بود که با تلاش مضاعف عدد ۷۱۵ هزار تن ثبت شد و همچنین در بخش آبزی پروری ۹۱ درصد برنامه ششم محقق شده است. خون میرزایی ابراز امیدواری کرد تولید محصولات دریایی و آبزی کشور در سال ۱۴۰۴ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: عمده تلاش ما توسعه آبزی پروری است تا از ذخایر ملی صیانت بیشتری شود و با توجه به این رویکردها نقش بیشتری در تامین امنیت غذایی داشته باشیم. به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، مجموع تولیدات شیلاتی کشور در سال ۱۳۹۹ به بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن رسیده است................... کدC86

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .