سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان:

گلستان دارای رتبه اول مبارزه تلفیقی با آفات گندم در کشور است

اخبار کشاورزی:  مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان:  گلستان دارای رتبه اول مبارزه تلفیقی با آفات گندم در کشور است

کاج پرس: 25/7/1400

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات کشاورزی و باغات در تولید بیشتر محصول گفت که این استان با انجام مدیریت تلفیقی، در مبارزه با آفات گندم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

کیانوش حق‌نما روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: رونق بخش کشاورزی جزو الزامات توسعه عمومی کشور به شمار می‌رود که گسترش و پیشرفت آن نیازمند اتخاذ راهبردهای اصولی و درست است.

وی بیان کرد: از طرف دیگر ضـمن تلاش برای دستیابی به عملکرد بالا و کیفیت مطلوب تولیدات کشاورزی، باید توسـعه پایدار نیز مورد توجه بهره برداران قرار بگیرد زیرا استفاده بی رویه از حشره کش‌ها اثرات جانبی زیادی مانند برجای ماندن بقایای حشره کش روی محصولات و مقاومت حشره نسبت به آفت کش ها، افزایش مرگ و میر حشرات مفید ناشی از مسمومیت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان روز گذشته همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی در محل نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در جمع شماری از کشاورزان در کارگاه آموزشی با عنوان "عوامل تاثیرگذار بر کارآیی آفت کشها : تصریح کرد: آفت کش‌ها بیش از ۳۰ درصد در مبارزه با آفات کشاورزی نقش مثبت دارند اما اگر استفاده از این سموم با استفاده از علم و دانش روز همراه نباشد خسارت سنگینی را به بار خواهد آورد که نمونه آن مشکلات کشاورزان استان فارس با طغیان کرم غوزه است. این کارگاه آموزشی توسط شرکت ملی شیمی کشاورز یکی از شرکت‌های مدعوبرگزار شد این نمایشگاه کشاورزی برگزار شد.

وی گفت: سیاست جهاد کشاورزی گلستان، مدیریت تلفیقی آفات شامل کنترل زراعی، مکانیکی، بیولوژیکی و شیمیایی است و هیچکدام از این راه‌ها به تنهایی کارایی مناسب نخواهند داشت و تلفیق این دستورالعمل می‌تواند در مبارزه با آفات موثر باشد.

حق نما به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: با مشورت و همفکری مسئولان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی برای رفع آفات و بهبود شرایط محصول خود تصمیم بگیرند و از تهیه سم بصورت مستقیم و خودسرانه از کارگزاران و فروشندگان سموم کشاورزی خودداری کنند.

کشاورزان گلستان در تولید گندم رتبه دوم، کلزا رتبه اول و جو و چغندر قند نیز در جایگاه برتر در کشور قرار دارند.

استان گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آنها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، بهره برداران کشاورزی گلستان سال زراعی گذشته پنج میلیون و ۴۰۳ تن محصول کشاورزی تولید کردند................ ...... . کدC110

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

کانال تلگرام: https://t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .