پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

آمادگی شرکت توسعه نیشکر خوزستان برای تامین شکر به قیمت مصوب

اخبار کشاورزی:  آمادگی شرکت توسعه نیشکر خوزستان برای تامین شکر به قیمت مصوب

کاج پرس: 1/9/1400

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آمادگی این شرکت را برای تامین پایدار شکر مورد نیاز کشور و استان خوزستان به قیمت مصوب اعلام کرد. عبدعلی ناصری در گفت‌وگویی اظهار کرد: این شرکت آمادگی دارد برای جلوگیری از التهاب در بازار شکر، نیاز شکر بخش‌های خانگی ، صنعتی و صنفی را تامین کند.

وی قیمت هرکیلوگرم شکر در کارخانه را ۱۲۵هزار ریال بیان کرد و گفت: هر میزان تقاضا که از سوی سازمان صمت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده فروشی برای شکر به قیمت مصوب وجود داشته باشد تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: از ابتدای برداشت نیشکر در ۲۷ مهر تاکنون، ۱.۳میلیون تن محصول برداشت شده که از این مقدار ۱۳۰ هزار تن شکر خام تولید شده و از این مقدار نیز ۶۰ هزار تن به شکر سفید تبدیل شده است.

ناصری با بیان اینکه برداشت نیشکر در سطح ۶۴ هزار هکتار از زمین‌های شرکت‌های هفتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچنان ادامه دارد افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵.۵میلیون تن نیشکر برداشت و حدود ۶۰۰هزار تن شکر سفید در واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان تولید شود.

وی گفت: امسال طبق برنامه ۲۰۰ هزار تن شکرخام وارداتی نیز در چهار واحد نیشکری حکیم فارابی، دهخدا، امیرکبیر و دعبل خزاعی تصفیه خواهد شد.

برداشت نیشکر در هفت تپه اول دی ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر گفت: برداشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که مهر امسال با تصمیم دولت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد اول دی در سطح ۶ هزار هکتار شروع خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزار تن نیشکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برداشت شود که از این میزان حدود ۳۰ هزار شکر سفید تولید خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه اورهال کارخانه نیشکر هفت تپه طبق برنامه جلو می‌رود ادامه داد: چون این احتمال وجود دارد تا اول دی، کارخانه نیشکر هفت تپه آماده نشود نیشکر برداشتی به کشت و صنعت "میان آب " منتقل می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان در سطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شد و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی(ره)، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تولید می‌کنند. واحد کشت و صنعت نیشکری کارون و میان آب در شمال خوزستان در محدوده ۲ شهرستان شوشتر و شوش از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان است. براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴، حدود ۷۰ درصد تولید شکر مورد نیاز کشور در خوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد. نیاز فعلی کشور به شکر سالانه ۲.۲میلیون تن است..................... . کدD226

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .