سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برداشت بیش از ۳۳ هزار تُن پسته خشک از باغ‌های استان سمنان

اخبار کشاورزی:  برداشت بیش از ۳۳ هزار تُن پسته خشک از باغ‌های استان سمنان

کشاورزی آینده جهان: 2/9/1400              14:02:49 

به گزارش کشاورزی آینده جهان به نقل از ایرنا،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وسعت ۲۵‌هزار هکتاری باغ‌های پسته استان گفت: امسال بیش از ۳۳ هزار تن پسته خشک از باغ‌های استان برداشت شد. مهدی قرائیان اظهار داشت: امسال بیش از ۳۳ هزار تُن پسته خشک از ۱۰۰ هزار تن پسته تر بدست آمده است. وی بیان کرد: زمان برداشت محصول پسته در استان سمنان از اواسط مرداد آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: ارقام مختلف پسته مانند اکبری، عباسعلی، شاه‌پسند و خنجری در استان سمنان کشت می‌شود. قرائیان با بیان اینکه باغ‌های پسته در بیشتر شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود، تصریح کرد: عمده باغ‌های پسته در دامغان است و در سایر شهرستان‌ها نیز پسته کشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک‌سوم باغ‌های استان سمنان را باغ‌های پسته تشکیل می‌دهد و امسال نیز تولید پسته در استان سمنان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

قرائیان با بیان اینکه از پسته کاران استان سمنان حمایت لازم انجام می‌شود، افزود: تأمین کود یارانه‌ای، کمک به تغییر اجرای سیستم‌های آبیاری، حمایت از تغییر ارقام نامناسبت از طریق سرشاخه کاری، کمک به اصلاح و تغذیه باغ‌ها و هم‌چنین ایجاد باغ‌های مادری پسته برخی از اقدام‌های انجام شده است.

وی یادآور شد: یکی از نیازهای پسته‌کاران تأمین پیوندک سالم، مطمئن و دارای اصالت است و این نیاز با ایجاد باغ مادری رفع شده است.

قرائیان اظهار داشت: آموزش بهره‌برداران به طور مستمر با هدف ارتقاء دانش فنی باغداران و همچنین توانمندسازی آنان از طریق اقدامات ترویجی انجام می‌شود. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: مکانیزاسیون در باغات پسته حائز اهمیت است و به همین منظور تسهیلات به پسته‌کاران اعطا می‌شود.  وسعت باغ‌های پسته استان سمنان بیش از ۲۵ هزار هکتار است... ........................ کدD264

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .