شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تصویب پست سازمانی برای یگان حفاظت منابع طبیعی

اخبار کشاورزی:  تصویب پست سازمانی برای یگان حفاظت منابع طبیعی

کاج پرس: 6/9/1400

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در راستای ارج نهادن به تلاش‌های شبانه روزی جنگلبانان و با پیگیری‌های بعمل آمده، موفق به اختصاص پست سازمانی برای نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شدیم.

مراتع و آبخیزداری کشور، دکتر مسعود منصور در کارگاه آموزشی مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های کشور در مشهد با اعلام این خبر افزود: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از اراضی ملی هستند که برای ارج نهادن به تلاش‌های شبانه روزی این حافظان بی ادعا در 68 میدان یا خیابان در سطح کشور به نام جنگلبان نامگذاری شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به با برشمردن اثرات مثبت و سازنده فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور از مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه خواست تا به تبیین اثربخشی این پروژه‌ها و نقش مؤثر آن در ایجاد امنیت و استقلال کشور بپردازند.

دکتر منصور اقدامات فرهنگی را لازمه ایجاد نشاط و پویایی در بین کارکنان دانست و افزود: ما همواره حامی فعالیت‌های فرهنگی هستیم زیرا فرهنگ سازی، منجر به ارائه بهتر خدمات به مردم می‌شود و علاوه بر افزایش تعهد و شایستگی کارکنان باعث کاهش تخلفات اخلاقی از جمله غیبت، تهمت، رشوه و کم کاری و نیز افزایش پاکدستی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های بی وقفه کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور گفت: با حرکت جهادی در یک سال موفق به اجرای بیش از 55 میلیون هکتار اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی شده ایم که این رقم چندین برابر میانگین سنوات گذشته است.

دکتر منصور افزود: طبق قانون باید محل استقرار 15 گونه در حال انقراض به عنوان ذخیرگاه شناسایی شود که در سال گذشته موفق به شناسایی 410 هزار هکتار ذخیره گاه شدیم که این رقم نیز چندین برابر میانگین سنوات گذشته است.

وی گفت: برای اولین بار در کشور مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز با موافقت یونسکو و همچنین مرکز فناوری و نوآوری‌های منابع طبیعی در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور ایجاد شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبائی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بیانیه 18 گانه سازمان نقشه راه روشن و ارزشمندی است که باید همه ما برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکید بر پاکدستی، فعالیت جهادی و اهمیت اقامه نماز از مهمترین نکات این بیانیه است، گفت: از همه مسئولین می‌خواهم تا ضمن مطالعه و عمل به آن، از مدیران در این خصوص مطالبه گر باشند.

گفتنی است کارگاه آموزشی مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های کشور با حضور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و مسئول حوزه ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پنجشنبه 4 آذر در مشهد برگزار شد... ... ...... ....... کدD303

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .