جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون سازمان جنگل ها خبرداد:

تامین امنیت زیستی از مهمترین دغدغه‌های رهبری است

اخبار کشاورزی:  معاون سازمان جنگل ها خبرداد:  تامین امنیت زیستی از مهمترین دغدغه‌های رهبری است

کاج پرس: 6/9/1400

معاون جنگل‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تامین امنیت زیستی در کنار امنیت ملی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

عباسعلی نوبخت در آیین کاشت سه میلیون اصله نهال در مهران به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری یکی از مهمترین نهادهای راهبردی در تامین امنیت زیستی کشور است.

وی افزود: جنگل‌ها و مراتع رکن اساسی و اولیه تامین امنیت زیستی هستند که احیا، غنی سازی و توسعه جنگل‌ها و مراتع و حراست از ذخیره گاه‌ها برای پایداری این امنیت زیستی یک ضرورت است. نوبخت ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام گرفته، جنگل‌ها در تولید اکسیژن، ذخیره سازی آب، جلوگیری از فرسایش خاک و تلطیف هوا نقشی موثر دارد که با عملیات‌های آبخوانداری در غنی سازی جنگل‌ها کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال جنگل‌های زاگرس توانایی ذخیره سازی ۶ میلیارد متر مکعب آب را دارد که این حجم از ذخیره سازی بسیار بیشتر از ظرفیت سد کارون بزرگترین سد کشور است و این امر نشان از اهمیت حفظ جنگل‌ها دارد.

وی ادامه داد: عملیات کاشت ۴۰ هزار هکتار طرح زراعت چوب در کشور و ۳۷ هزار هکتار توسعه، احیا و غنی سازی فعالیت‌های بیولوژیکی در عرصه‌ها در دست اقدام است.

مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری هم با اشاره به ابلاغیه گام دوم انقلاب گفت: ۴۰ سال اول تثبیت مواضع انقلاب بود و ۴۰ سال آتی هم رشد اقتصادی و تولیدی کشور است.

حسین میرزایی با بیان اینکه جنگل‌ها و طبیعت نقشی اثرگذار در رشد و توسعه اقتصادی دارد، تاکید کرد: روحیه جهادی و اقدامات جهادگرانه، توسعه اقتصادی جنگل‌ها و مراتع را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اکنون که در ۴۰ سال دوم انقلاب قرار داریم، باید برای دست یابی به تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم و از منابع طبیعی به عنوان یک مولفه قدرتمند در این زمینه بهره گیری کنیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، آیین کاشت سه میلیون اصله نهال در اراضی بیابانی مهران با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، مسوولان سپاه و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

باتوجه به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز تا پایان اسفندماه سه میلیون اصله نهال به ازای هر شهید سه هزار نهال کاشت می‌شود....................... .... کدD312

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .