پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

 

اخبار کشاورزی:  وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:  دام مازاد عشایر با قیمت مصوب خریداری می‌شود

دام مازاد عشایر با قیمت مصوب خریداری می‌شود

 

کاج پرس: 6/9/1400

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دام مازاد و حذفی عشایر به منظور حمایت از این قشر، با قیمت مصوب توسط پشتیبانی امور دام این وزارتخانه خریداری می‌شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد روز شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای دامداری شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های به جای دامداران و عشایر که در سفرهای استانی رئیس جمهوری نیز همواره به آن اشاره می‌شود، فروش دام مازاد است که برای رفع این مشکل تدابیر لازم اتخاذ شد.

وی افزود: همه ساله عشایر، تعداد دام مازاد و حذفی دارند که برای رفع این مشکل، دستورالعمل‌های مشخص وجود داشته و آمادگی لازم برای خرید این دام‌ها از سوی پشتیبانی امور دام وجود دارد.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های دامپزشکی، کشتار دام‌های آبستن و مولد ممنوع است و در صورت مشاهده، با این موارد برخورد می‌شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از کاهش قیمت خرید دام و جلوگیری از دلالی، دستورالعمل خرید دام عشایر به تصویب رسیده و طرف حساب عشایر در خرید دام مازاد اتحادیه‌های عشایری و شرکت پشتیبانی امور دام است.

ساداتی‌نژاد از تأمین نهاده‌های دامی به عنوان دغدغه دامداران یاد کرد افزود: به منظور رفع این مشکل و برطرف کردن دغدغه دامداران و عشایر، شرکت پشتیبانی امور دام قراردادی مستقیم با عشایر منعقد کرده است و نهاده را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا پس از فصل پرواربندی و فروش دام، پول نهاده از سوی عشایر تسویه شود.

وی افزود: عشایر می‌توانند به جای پرداخت هزینه نهاده، به همان میزان دام پروار شده خود را به پشتیبانی امور دام تحویل دهند و بدهی خود را بابت نهاده تسویه کنند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران از یک واحد دامداری سنتی و مرغداری ورامین، واحد تولید صنایع لبنی شهرستان پیشوا و چرخه تولید گوشت قرمز در قرچک بازدید و با کشاورزان و دامداران دیدار کرد.......................... ... کدD313

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .