پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

نهاده دامی خام به کارخانه‌های فرآوری تحویل می‌شود

اخبار کشاورزی:  وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:  نهاده دامی خام به کارخانه‌های فرآوری تحویل می‌شود

کاج پرس: 6/9/1400

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی از افراد نهاده‌های دامی را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه و در بازار آزاد به فروش می‌رساندند که برای جلوگیری از این اقدام، این نهاده‌ها برای تبدیل به خوراک دام به کارخانه‌ها تحویل داده می‌شود.

سیدجواد ساداتی نژاد امروز در جریان بازدید از یک واحد دامداری در شهرستان قرچک گفت: یکی از راه‌های طراحی شده برای جلوگیری از دلالی در حوزه بازار نهاده‌های دامی، واگذاری نهاده‌های خام در اختیار کارخانه‌های فرآوری استاندارد است تا این نهاده به خوراک دام تبدیل و در اختیار دامداران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: البته محصول کارخانه‌های فرآوری به منظور کیفیت سنجی خوراک دام بازرسی، نمونه برداری و آنالیز می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بی سابقه ناشی از خشکسالی در مناطق مختلف کشور در ۵۰ سال اخیر گفت: زمانی که در حوزه تولید با مشکل خشکسالی مواجه شویم، ناگزیر به واردات هستیم.

ساداتی‌نژاد افزود: افرادی هستند که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نهاده دامی دریافت و در بازار آزاد به فروش می‌رساندند که برای جلوگیری از این اقدام به جای تحویل نهاده خام که به راحتی در بازار آزاد به فروش می‌رسد، این نهاده با استانداردهای لازم در اختیار کارخانه‌های فراوری تحویل داده شود تا به خوراک دام تبدیل گردد.

وی گفت: برای اجرای این طرح، نظارت و تعیین مکان مناسب برای تحویل نهاده خام نیاز است و باید از این اماکن بازرسی لازم، نمونه برداری و آنالیز صورت گیرد تا نگرانی استاندارد بودن خوراک برای جلوگیری از آسیب به دام برطرف شود چرا که غیراستاندارد بودن خوراک، به دام آسیب می‌رساند و این امر مشمول پرداخت غرامت به دامداران می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران از یک واحد دامداری سنتی و مرغداری ورامین، واحد تولید صنایع لبنی شهرستان پیشوا و چرخه تولید گوشت قرمز در قرچک بازدید و با کشاورزان و دامداران دیدار خواهد کرد.......... ............................. کدD318

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .