پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

جزییات صادرات و واردات محصولات كشاورزی در خوزستان

اخبار کشاورزی:  جزییات صادرات و واردات محصولات كشاورزی در خوزستان

کاج پرس: 21/10/1400

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از واردات ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تن انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از طریق خوزستان خبر داد.

محسن حسنی در گفت‌وگویی با اشاره به میزان صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای کشاورزی در ۹ ماهه امسال، اظهار کرد: این فعالیت‌ها توسط ۱۱ پست رسمی قرنطینه در سطح استان به صورت شبانه‌روزی و در ۷ روز هفته انجام می‌شود. در این مدت، ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تن انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از طریق خوزستان به کشور وارد شد.

وی با اشاره به آمار صادرات و ترانزیت ۹ ماهه امسال افزود: میزان صادرات انجام شده، ۲۳۴ هزار و ۲۳۷ تن از پست‌های قرنطینه خرمشهر، آبادان، اهواز، دزفول، اندیمشک و گتوند و میزان ترانزیت کالاهای کشاورزی ۳ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کالاهای وارداتی گفت: کالاهای وارد شده به استان شامل گندم، ذرت، کنجاله، سویا، دانه، سویا، انواع ام دی اف، برنج و جو از مبدا کشورهای رومانی، آلمان، صربستان، استرالیا، روسیه، اوکراین، کانادا، ترکیه، تایلند و چین بوده که از طریق بندر امام خمینی (ره) و بندر خرمشهر وارد شده‌اند.

حسنی با اشاره به عمده‌ترین کالای وارداتی بیان کرد: بیشترین کالای وارداتی شامل ذرت به میزان ۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تن بوده که از کشورهای برزیل، اوکراین، رومانی، صربستان، آرژانتین و ترکیه و از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور وارد شده است.

وی محصولات صادراتی را شامل انواع میوه‌جات تازه، سبزیجات خشک و منجمد، سیب زمینی، زعفران، سیر خشک، شلغم، شلیل، فلفل دلمه‌ای، قارچ، قیصی، کلم بروکلی، گردو و انواع گل‌های شاخه بریده عنوان کرد که از طریق بندر خرمشهر، فرودگاه اهواز و بازارچه مرزی چذابه به مقصد کشورهای کویت و عراق و از پست‌های قرنطینه‌ای اندیمشک، دزفول و گتوند به مقصد کشورهای اتحادیه اوراسیا صادر شده‌اند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رانی سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به بیشترین محصول صادراتی گفت: بیشترین میزان صادرات به محصول هندوانه اختصاص دارد که به میزان ۴۵ هزار تن از طریق خرمشهر و دشت آزادگان به مقصد کشورهای کویت و عراق صادر شده است.

حسنی در خصوص کالاهای ترانزیت شده نیز عنوان کرد: در این مدت ترانزیت انواع محصولات انار، به، گلابی، پسته، پیاز، لیمو و نارنگی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و افغانستان به مقصد کشورهای کویت و عراق در خوزستان انجام شده است.

وی با اشاره به میزان ضدعفونی محصولات صادراتی و واردتی خوزستان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۵۶۲ هزار و ۹۶۷ تن انواع کالاهای وارداتی به کشور و خرمای صادراتی استان، توسط شرکت‌های مجاز ضدعفونی به وسیله گاز فسفین و متیل بروماید، ضدعفونی و رفع آلودگی شدند. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: تعداد دو هزار و ۴۲۳ برگه گواهی بهداشت نباتی در این مدت ۹ ماهه توسط همکاران ما در پست‌های قرنطینه برای صادرات کالاهای کشاورزی استان صادر شده است............... ........... ........... کدF 44

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .