پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی؛ ۲۸ دی

اخبار کشاورزی:  برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی؛ ۲۸ دی

کاج پرس: 21/10/1400

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH ۲۰۲۲) از ۲۸ دی ماه تا ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH ۲۰۲۲) از ۲۸ دی ماه تا ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. شعار نمایشگاه امسال برگرفته از شعار سال ۱۴۰۰ و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور" رونق کشاورزی، توسعه پایدار" انتخاب شده است. این نمایشگاه پس از هفت دوره برگزاری موفق و همچنین پس از یک سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا باهدف رونق بیشتر کشاورزی ایران و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با برترین و متنوع‌ترین نهاده‌های کشاورزی (سم، کود و بذر) برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه کالا‌های مورد استفاده در کشاورزی، همچنین تبادل اطلاعات، آموزش، انتخاب و کاربرد صحیح نهاده‌ها و احتراز از عوارض استفاده نادرست کود و سم است.

با توجه به چالش‌های آب و هوایی و خشکسالی‌هایی که مدت هاست گریبان گیر کشور شده است حتی کاهش استفاده از یک قطره آب هم ضروری است. همچنین، با عنایت به اینکه استفاده به جا و اصولی از سموم و کود‌های استاندارد مستقیماً در حفظ سلامت بیش از هشتاد میلیون ایرانی مؤثر است؛ نیازمند همفکری و مشارکت کشاورزان و تامین کننده‌های این صنعت است.

کاربرد صحیح آفت کش‌ها و کود‌های کشاورزی و استفاده از بذور مناسب نقش تعیین کننده‌ای در افزایش تولیدات کشاورزی دارد. به عبارت دیگر سالانه میلیون‌ها تن از محصولات کشاورزی در نتیجه هجوم آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز استفاده بی رویه از نهاده‌های کشاورزی از بین می‌رود. همچنین کاربرد نادرست سموم و کود‌های کشاورزی می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت جامعه داشته باشد.

به گزارش کاج پرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، بنابراین، بهبود سلامت جامعه در گرو امنیت غذایی مردم است و میسر شدن آن در گرو دگرگون سازی شیوه‌های سنتی و کم بازده کشاورزی و تبدیل شان به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است.............. ......... کدF 46

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .