پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

میرزاوند خبر داد:

ابلاغ خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور

اخبار کشاورزی:  میرزاوند خبر داد:  ابلاغ خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور

کاج پرس: 21/10/1400

مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی از ابلاغ خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد. جهانبخش میرزاوند مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی اظهار کرد: پس از 12 سال پیگیری به عمل آمده توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست، قانون حفاظت از خاک تصویب و ابلاغ شد و وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مهمترین متولیان و مجریان این قانون در صدد اجرا و پیاده سازی آن برآمده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که خاک به عنوان بستر و زیربنای کلیه اقدامات بشری در بعد حقوقی و اداری توسط دستگاه‌های متعدد بسیاری در بدنه دولت و همچنین مردم و نهادهای مدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اجرایی شدن این قانون نیازمند ابعاد فراگیری است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنا به پیش بینی به عمل آمده توسط قانون گذار در ماده 2 این قانون در خصوص لزوم تدوین سیاست‌های کلان خاک کشور تحت عنوان "خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور" به عنوان راهبرد مدیریت و بهره برداری منابع خاک کشور؛ با در نظر گرفتن چالش‌های موجود در این مقوله از جمله توجه به خاک در ایران، به یکی از مهمترین مسائل روز کشور تبدیل شده است، به طوری که کاهش حاصلخیزی و کمبود ماده آلی خاک ها، فرسایش، شوری، آلودگی، تغییر کاربری، فرونشست و قاچاق خاک مهمترین معضلات این بخش به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام به تهیه خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور کرده است که پس از طرح و بررسی در کمیته‌های فرعی و اصلی و تخصصی کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست، خط مشی‌های مذکور نهایتا در جلسه مورخ 28/6/1400 کمیسیون امور زیر بنایی دولت به تصویب رسیده و در جلسه مورخ 8/10/1400 در دستور کار هیات دولت قرار گرفت که در قالب 22 بند به تصویب نهایی رسید و طی نامه شماره 123274/ت58334ﻫ مورخ 11/10/1400 معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شد.......... کدF 47

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .