جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مرغ در استرالیا کمیاب شد

اخبار کشاورزی:  مرغ در استرالیا کمیاب شد

کاج پرس: 22/10/1400

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تولید مرغ در استرالیا کاهش یافته و حتی رستوران‌های زنجیره‌ای نظیر کی اف سی هم با مشکل در تأمین گوشت مرغ مواجه شده‌اند. شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تولید گوشت مرغ در استرالیا به شدت کاهش یافته و هم اکنون قفسه‌های بسیاری از فروشگاه‌ها روی این کشور خالی از مرغ است و حتی رستوران‌هایی نظیر کی اف سی مجبور شده‌اند غذاهایی که با مرغ پخته می‌شود را از نوع خود حذف کنند.

شرکت اینگامز که بزرگترین تولید کننده گوشت مرغ در استرالیا به شمار می‌رود اعلام کرده به خاطر ابتلای کارمندان و کارگران ویروس کرونا که از دسامبر سال گذشته آغاز شده با کمبود نیروی کار مواجه است و همین امر تاثیر قابل توجهی را در حوزه چرخه تامین لجستیک و فروش این شرکت ایجاد کرده است. از سوی دیگر برخی مشتریان و عرضه‌کنندگان محصولات اینگامز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند.

گفته‌های اینگامز باعث شد تا ارزش سهام این شرکت ۶درصد بریزد.

سخنگوی شرکت کی اف سی که یکی از رستوران‌های محبوب زنجیره‌ای عرضه فست فود در استرالیا به شمار می‌رود اعلام کرده که با مشکل در تامین گوشت مرغ مواجه شده و این مسئله به صورت سراسری در استرالیا اتفاق افتاده است و به همین خاطر برخی رستوران‌های این شرکت نخواهند توانست غذاهایی که با گوشت مرغ پخته می‌شوند را به مشتریان عرضه کنند. رسانه‌های محلی نیز می‌گویند در بسیاری از فروشگاه‌های استرالیا قفسه عرضه گوشت مرغ تقریباً خالی است.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس، گوشت مرغ به خاطر ارزان بودن یکی از پرمصرف ترین اقلام پروتئینی در سراسر جهان به شمار می‌روند. گزارشات حاکی از آن است که هر کیلو گوشت مرغ در بازار استرالیا ۳.۹۹ دلار معادل حدود 110 هزار تومان به فروش می‌رسد که تقریباً نصف قیمت هر کیلو گوشت قرمز است. آمارهای رسمی حاکی از آن است که مصرف سرانه این ماده غذایی بین مردم استرالیا به صورت متوسط سالانه ۴۷ کیلوگرم مرغ است....... .. کدF 59

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .