جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

فعالیت ۲ سامانه بارشی و برف و باران در اغلب شهرها

اخبار کشاورزی:  رئیس سازمان جنگل‌ها خبرداد:  بودجه آبخیزداری نیازمند تقویت است

کاج پرس: 23/10/1400

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود ۲ سامانه بارشی در روزهای ۲۳ دی و ۲۶ دی، در اغلب نقاط کشور، بارش برف و باران و کاهش دما در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

محمد اصغری در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 23 دی با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در غرب و شمال‌غرب و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و غرب اصفهان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه 24 دی گستره فعالیت سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور و برخی مناطق شرق و شمال‌شرق را دربرمی‌گیرد و در این روز شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، شرق لرستان، جنوب اصفهان، شمال‌شرق فارس و چهارمحال و بختیاری خواهد بود که به صورت بارش برف است؛ همچنین در استان‌های مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش به صورت باران است.

وی با بیان اینکه روز شنبه 25 دی در کل کشور باران خواهیم داشت، اضافه کرد: روز شنبه در کل کشور بارش خواهیم داشت و در جنوب‌غرب، جنوب، جنوب‌شرق و شرق بارش‌ها تداوم دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.

اصغری اظهار داشت: روز یکشنبه 26 دی بارش‌ها در جنوب و جنوب‌شرق کشور ادامه دارد و سامانه بارشی دیگری در شمال‌غرب و غرب کشور فعال می‌شود و بارش در شمال‌غرب و غرب همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و سواحل شمالی تقویت خواهد شد.

وی بیان کرد: شدت بارش‌ها در این روز در جنوب فارس و بوشهر مرکز خلیج فارس، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه و شمال ایلام است که بارش در شمال‌ غرب و دامنه جنوبی البرز اغلب به صورت برف خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از جمعه 24 دی یا یکشنبه 26 دی کاهش تدریجی دما بین 7 تا 9 درجه در غرب و شمال‌غرب کشور و سواحل شمالی و همچنین کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما در دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور خواهیم داشت.

اصغری اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در مرکز و شرق کشور همچنین جنوب‌غرب کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو آسمان تهران ابری و بارانی است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس، اصغری یادآور شد: به دلیل نفوذ توده هوای سرد، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، بروز یخبندان و احتمال خسارت به تأسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل وجود دارد که توصیه می‌شود در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شود........... ..... کدF 68

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .