جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۶ هزار تن گذشت

اخبار کشاورزی:  برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ۶ هزار تن گذشت

کاج پرس: 25/10/1400

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای در این شهرستان تا کنون افزون بر ۶ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: امسال بیش از ۶٣ هکتار از زمین‌های شهرستان ایرانشهر به کشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص یافته است. وی زمان کشت محصول خیار گلخانه ای درایرانشهر را اواخر مهرماه عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول گلخانه ای پس از گذشت ۴۰ روز از زمان کاشت آن آغاز می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت خیار گلخانه ای در هر هکتار را در این شهرستان افزون بر ١۵٠ تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ٩ هزار تن خیار از سطح گلخانه‌های ایرانشهر برداشت شود.

فیاضی افزود: نوبر بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سود دهی بالا و افزایش تولید درسطح موجب شده که کشاورزان ایرانشهری هر ساله بخشی از اراضی خود را به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص دهند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه ای درایرانشهر برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در نیم هکتار بصورت آزمایشی و آموزشی از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی ایرانشهر انجام شد که با توجه به قابلیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی و سود دهی خوب محصولات غیر فصل، کشاورزان تشویق به کشت محصول خیار گلخانه ای شدند... ...... . .. کدF 72

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .