پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

هشدار بارش شدید برف و باران در برخی استان‌ها

اخبار کشاورزی:  هشدار بارش شدید برف و باران در برخی استان‌ها

کاج پرس: 25/10/1400

سازمان هواشناسی از ورود ۲ سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری خبر و نسبت به آب‌گرفتگی معابر، احتمال طغیان آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق،‌ شرق، جنوب و جنوب غرب کشور ابرناکی،‌بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است. در شرق خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌جنوب اصفهان،‌نیمه شمالی فارس، بوشهر،‌شرق هرمزگان،‌غرب یزد،‌برخی مناطق خراسان جنوبی و هراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت. در شمال غرب،‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شواحل دریای خزر به‌طور پراکنده و متناوب برف و باران می‌بارد.

در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به صورت برف و در مناطق جنوبی رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود. فردا یکشنبه بارش‌ها در جنوب،‌جنوب شرق، شرق،‌ شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب، در شمال غرب،‌ غرب،‌ سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین،‌ البرز و غرب تهران بارندگی‌ها تقویت می‌شود. شدت بارش‌های فردا برای جنوب آذربایجان غربی،‌ غرب کردستان، جنوب اردبیل، گیلان،‌ نیمه جنوبی فارس،‌ کرمان،‌ هرمزگان، جزایر شرق حلیج‌فارس،‌تنگه هرمز و خراسان جنوبی است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در غرب اصفهان، و جنوب غرب کشور این وضعیت ادامه خواهد داشت. شدت بارش‌ها برای شرق گیلان،‌ غرب مازندران،‌ شمال زنجان،‌کردستان،‌ کرمانشاه،‌ لرستان،‌ شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، جنوب شرق فارس،‌ شرق هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس است.

سه‌شنبه سامانه بارشی در جنوب غرب، جنوب،‌ جنوب شرق و شرق کشور فعال است و علاوه بر آن در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش خفیف برف و باران،‌ وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب کشور بارش برف در شمال غرب،‌استان‌های کرمانشاه،‌ شمال ایلام و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، جنوب غرب،‌ مرکز و شرق کشور نیز کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و رخداد مه.

منطقه اثر:

شنبه 1400/10/25: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، اصفهان، نیمه شمالی کرمان، یزد، خراسان شمالی، جنوب سمنان، غرب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین.

یکشنبه 1400/10/26: مازندران، گلستان، کردستان، غرب کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی و نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 1400/10/27: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی کرمان، بوشهر، جنوب یزد، خراسان رضوی، گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، پدیده مه، کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی برای برف روبی در مناطق سرد‌سیر.

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 2.5 متر در فراساحل تا 3 متر

زمان پایان: سه‌شنبه 1400/10/28

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 2.5 متر در فراساحل تا 3 متر همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت.

منطقه اثر:

شنبه 1400/10/25: خلیج فارس و تنگه هرمز در استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان.

یکشنبه 1400/10/26: خلیج فارس و تنگه هرمز در استانهای بوشهر و هرمزگان.

دوشنبه 1400/10/27: خلیج فارس و تنگه هرمز در استانهای بوشهر و هرمزگان.

سه‌شنبه 1400/10/28: نواحی مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، در استانهای بوشهر و هرمزگان

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: عدم فعالیت‌های تفریحی و محدودیت در سایر فعالیت دریایی بویژه در مناطق فراساحل، جمع آوری تورها و لوازم صیادی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل از 1 تا 2 متر توام با رگبار باران و رعدوبرق

منطقه اثر:

شنبه 1400/10/25: گیلان، مازندران، گلستان.

یکشنبه 1400/10/26: گیلان، مازندران، گلستان.

دوشنبه 1400/10/27: گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها

به گزارش کاج پرس به نقل از تسنیم، توصیه: احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، پرهیز از فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت........ ...... . کدF 74

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .