شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رفع تصرف 195هکتار از اراضی ملی مراوه تپه به منابع طبیعی

اخبار کشاورزی:  رفع تصرف 195هکتار از اراضی ملی مراوه تپه به منابع طبیعی

کاج پرس: 27/10/1400

رئیس اداره منابع طبیعی و آّبخیزدای مراوه تپه گفت: از مردادماه پارسال تاکنون پس از انجام تشریفات قانونی و محکومیت ۸۴ نفر از متجاوزان به عرصه‌های ملی بیش از ۱۹۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متجاوزان رفع تصرف شد و به تملک دولت درآمده است.

ابراهیم سرایلودر ادامه افزود: در راستای مسئولیت‌های محوله سازمانی و براساس اهداف تعیین شده در جهت حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی و رسالت قانونی، اولویت اول را حفاظت از انفال و اراضی ملی و قطع ید متجاوزان قرار داده است.

وی اظهار کرد: همچنین این اداره با هدف حفظ آب و خاک و جلوگیری از تصرف مجدد اراضی ملی توسط متخلفان و زیاده‌خواهان، اقدام به فاروزنی (حفر شیار) تمام عرصه‌های رفع تصرفی و خلع ید کرده است. سرایلو اظهار کرد: همچنین برای ۱۵۵ نفر با موضوع دعوی خلع ید و اجرت المثل و اعلام جرم تصرف عدوانی اراضی ملی به مساحت بیش از ۶۸۵ هکتار در مراوه‌تپه پرونده تشکیل شده که به‌زودی این اراضی از دست متصرفان خارج و برای استفاده مردم به منابع طبیعی بازگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه مراوه‌تپه ۲۶۷ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی شامل ۴۷ هزار هکتار جنگل و ۲۲۰ هزار هکتار مرتع دارد، گفت: بیش از ۶ هزار هکتار از جنگل‌های این شهرستان پهن برگ طبیعی و حدود ۳۵ هزار هکتار دیگر سوزنی برگ است که از دهه ۷۰ تا کنون به صورت دستی کاشته شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پیام طبیعت، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه خاطرنشان کرد: ۶ هزار هکتار از مراتع این شهرستان نیز رویشگاه پسته طبیعی یا وحشی است که با توجه به خشکسالی امسال باردهی بسیار کمی داشت.

وی وجود مراتع را برای تداوم حیات جامعه روستایی و عشایری مراوه‌تپه بسیار مهم دانست و گفت: بیش از ۲ هزار خانوار عشایری بومی و کوچنده از استان‌های خراسان شمالی و رضوی و سمنان با ۱۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین هر ساله در موسم قشلاق (از اول آبان تا اواخر اسفند) از مراتع این شهرستان استفاده می‌کنند.شهرستان مراوه‌تپه ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.................. .................... کدF 96

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .