پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ساداتی نژاد خبرداد:

گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی داده و اطلاعات است

اخبار کشاورزی:  ساداتی نژاد خبرداد:  گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی داده و اطلاعات است

کاج پرس: 30/10/1400

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی داده و اطلاعات است، گفت: همه بخش‌ها باید در زمینه جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کمک کنند.

ساداتی نژاد در بازدید از مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران، اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در اقصی نقاط کشور روزانه اطلاعات فراوانی تولید می‌شود اما مهم آن است که بتوانیم از این داده‌ها برای شناسایی چالش‌ها و برنامه ریزی و مدیریت بخش کشاورزی بهره برداری کنیم. وی با بیان اینکه گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی داده و اطلاعات است، تاکید کرد: اطلاعات همه بخش‌ها از مراکز خدمات تا ستاد باید جمع آوری و برای تحلیل آن به هم متصل شود.

ساداتی نژاد با اشاره به این که حوزه اطلاعات بخش کشاورزی، پیچیدگی‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: اطلاعات بخش کشاورزی باید از منابع و زوایای مختلف اعم از بخش‌های خصوصی و دولتی، بهره برداران عمده و خرده پا، زنجیره ها، نخبگان و دانشگاهیان و... به تفکیک درباره زیربخش‌های مختلف شامل زراعت، باغبانی، امور دام و طیور و... جمع آوری و برای بهره برداری به شیوه مناسب ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، گفت: یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی، تامین امنیت غذایی، سنددار شدن اراضی کشاورزی، توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دیپلماسی غذایی پنج اولویت وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی نخستین اولویت در این دوره است چراکه اگر این کار با موفقیت انجام شود، اولویت‌های دیگر نیز قابل دستیابی است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی افزود: حاصل این کار سرمایه ای برای آینده است و هرچه دقیق تر و جامع تر باشد، مفید و کاربردی تر خواهد بود بنابراین همه بخش‌ها باید در زمینه جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کمک کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه حوزه غذایی دارای اهمیتی مانند حوزه نظامی است، تصریح کرد: در حوزه امنیت غذایی، جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی اهمیت فراوانی دارد... .... کدF 116

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .