جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

۱۳۶ هزار تن سبزی و صیفی از خوزستان به اوراسیا صادر شد

F_7.jpg

کاج پرس: 24/2/1401

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۳۶ هزار تن سبزی و صیفی از خوزستان از ابتدای شروع فرآیند بازرسی و پلمب محموله‌های صادراتی( آذر پارسال) تاکنون، به کشورهای اتحادیه اوراسیا صادر شده است.

محسن حسنی در گفت و گویی بیان کرد: این میزان شامل هفت هزار و ۶۲۲ محموله سبزی و صیفی بودند که به کشورهای اتحادیه اوراسیا صادر شده است.

وی گفت: صادرات سبزی و صیفی به اوراسیا از طریق سه پست قرنطینه جدید آفات نباتی در شهرستان‌های دزفول، گتوند و اندیمشک صورت می‌گیرد.

وی گفت:از این تعداد چهار هزار و ۵۸۲ محموله از دزفول، ۲هزار و ۷۱۵ محموله از اندیمشک و ۳۲۵ محموله از گتوند به کشورهای حوزه اوراسیا صادر شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد:این محموله‌ها به کشورهای روسیه، اوکراین، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس از پست‌های قرنطینه اندیمشک، دزفول و گتوند صادر شد که شامل اقلامی چون شوید و جعفری، کاهو، کرفس، گل کلم، هویج، کلم بروکلی، لبو، نعنا، توت فرنگی و. .. است.

وی، از شبانه روزی بودن فعالیت کارشناسان مستقر در پست‌های قرنطینه خبر داد و گفت: در بین محصولات صادراتی بیشترین صادرات مربوط به کلم برگ به مقدار ۵۸ هزار تن، کاهو ۳۲ هزار تن، شوید و جعفری ۲۹ هزار تن، و کمترین صادرات مربوط به خربزه ۲۰ تن، گوجه فرنگی ۹ تن و توت فرنگی ۲ تن بوده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، حسنی بیان کرد: محصولات کشاورزی خوزستان از لحاظ آلوده نبودن به آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای، طبق شرایط ورود اتحادیه اوراسیا و آفات مهم در منطقه، مورد بازرسی قرار گرفته و فرآیند صدور گواهی بهداشت نباتی این کالاها با همکاری کلینیک‌های بخش گیاه پزشکی مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور، انجام می‌شود..................... ........... ................ کدF7

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .