جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

کشتی حامل 86 هزار تن روغن خام در بندر امام تخلیه شد

F_45.jpg

کاج پرس: 26/2/1401

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 12 فروند کشتی حامل 791 هزار و 587 تن کالاهای اساسی (گندم و روغن) از این بندر وارد کشور شده است.

امید جهان‌نژادیان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ فروندکشتی حامل 705 هزار و 157 تن گندم در ساحل بندر امام استان خوزستان پهلوگیری کرده‌اند و محموله‌های آنها پس از تخلیه به مراکز ذخیره‌سازی و سیلوهای سراسر کشور ارسال شده است.

جهان‌نژادیان با اشاره به اینکه هم‌اینک، دو فرزند کشتی حامل 120 هزار تن گندم در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند که عملیات تخلیه و بارگیری آنها در حال انجام است، اظهار کرد: میزان گندم ارسالی از این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۴۰ هزار تن می‌رسد که ۴۳۰ هزار تن از طریق شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و ۱۱۰ هزار تن نیز از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی به مبادی مورد نظر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، 86 هزار و 430 تن روغن خام از طریق استان خوزستان وارد کشور شده است، تصریح کرد: در حال حاضر، ۳۰۰ هزار تن گندم، ۱۲۴ هزار تن روغن خام، 5 هزار تن شکر خام و 200 تن برنج در بندر امام آماده‌ ارسال به مراکز ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور بر اساس برنامه‌های حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

به گزارش کاج پرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین از خرید تضمینی یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن گندم و 77 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا از ابتدای سال جاری تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی بالغ بر 13 درصد (۱۳۰ هزار تن) برخوردار بوده است... ................... کدF45

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .