پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرکل دفتر ترویج سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی خبرداد:

جهاد کشاورزی بین بهره‌برداران و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط مستقیم برقرار می‌کند

F_48.jpg

کاج پرس: 26/2/1401

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از سیاست‌هایی که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند برقراری ارتباط مستقیم بین بهره‌برداران و شرکت‌های دانش بنیان است.

«عبداله موموندی» در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی روانسر اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که مقوله دانش بنیان شدن برای آن بسیار مهم است.

وی افزود: مقوله دانش بنیان در وزارت جهاد کشاورزی همیشه در اولویت بوده اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید، این روند با جدیت بیشتری در دستور وزارتخانه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی کشاورزی دانش بنیان نقش‌های مختلفی از جمله تولید دانش، ذخیره‌سازی، مستندسازی و انتقال سریع دانش به بهره برداران را در کشور ایفا می‌کند.

موموندی ادامه داد: کاروان‌های ترویج بهره وری کشاورزی در زمان‌هایی که برای بخش کشاورزی هر استانی خیلی مهم است راه اندازی می‌شود و با بسیج تمامی متخصصان، محققان و مروجان و کارشناسان سرعت بیشتری به کشاورزی منطقه می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از بهترین کانون‌های تولید دانش در بخش کشاورزی هستند چرا که هم فناوری و هم دانش و اطلاعات مربوط به آن را تولید می‌کنند. فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: روانسر قطب‌های کشاورزی استان کرمانشاه است و توجه به بخش کشاورزی این شهرستان در واقع سرمایه گذاری است.

«سعدی مصطفی زاده» با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به نام سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین افزود: تولید و اقتصادی که پشتوانه علمی داشته باشد منجر به توسعه یافتگی خواهد شد.

وی ادامه داد: بسترهای لازم برای توسعه کشاورزی در روانسر فراهم است و خوشبختانه هم مردم، هم مسئولان و هم بخش خصوصی در شهرستان روانسر برای تحقق شعار سال اهتمام دارند. فرماندار روانسر گفت: کلید واژه توسعه آموزش است و آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان روانسر باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی با حضور جمعی از مدیران بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی در شهرستانها حضور پیدا می‌کنند و راهکاری لازم را برای بخش کشاورزی ارائه می‌دهند.

با هدف ترویج افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، اولین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری به شهرستان روانسر رسید و از طرح تحقیقاتی ارقام گندم و جو روستای «کانی کچکینه»، کانون یادگیری نخود پاییزه روستای «مرادآباد» و واحد دانش بنیان تولید سموم شیمایی کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

روانسر ۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۴۸ هزار هکتار آن دیم و ۱۴ هزار هکتار آن نیز آبی است. به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد...... ......... ......... .................. کدF48

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .