جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ازدیاد ۲۰ درصدی برداشت توت‌فرنگی با دستگاه نانوحباب‌ساز ایرانی

F_101.jpg

کاج پرس: 31/2/1401

شرکت نانوفناوری سراج سازنده انواع ژنراتورهای نانوحباب ساز با تولید این فناوری، موفق شد برداشت توت فرنگی را در گلخانه‌ها ۲۰ درصد افزایش دهد.

حسین کازرونی مدیرعامل این شرکت فناور گفت: استفاده از فناوری نانوحباب به منظور افزایش اکسیژن محلول در آب، نه تنها به بهبود متابولیسم و افزایش کمی برداشت (بین ۱۵ تا ۲۰ درصد) منجر شده، بلکه در پارامترهای کیفی توت فرنگی نظیر شاخص بریکس موثر بوده است.

وی بیان کرد:‌ استفاده از فناوری نانوحباب هم‌چنین موجب بهبود سلامت ریشه وجذب مناسب عناصر غذایی و کاهش چشمگیر پاتوژن‌های مضر نظیر پیتیوم می‌شود. با نصب و بهره‌برداری از چهار دستگاه نانوحباب‌ساز این شرکت در شهرک گلخانه‌ای هشتگرد، برداشت توت‌فرنگی در گلخانه‌های این شهرک ۲۰ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

کازرونی ادامه داد: از ابتدای دوره زراعی توت فرنگی گلخانه‌ای (مهرماه سال ۱۴۰۰) تاکنون، به تدریج چهار دستگاه ژنراتور NANOX ۲ به ظرفیت 5 هزار لیتر در ساعت در شهرک گلخانه‌ای هشتگرد کرج راه اندازی کرده ایم، به منظور تایید علمی موضوع، همزمان با بهره برداری از ژنراتورهای NANOX در گلخانه‌های تجاری، بررسی علمی و تحقیقاتی موضوع در دانشگاه شاهد زیر نظر اساتید مجرب کشت گلخانه‌ای توت‌فرنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

* ازدیاد ۲۰ درصدی برداشت توت‌فرنگی با دستگاه نانوحباب‌ساز ایرانی

وی اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به تجارب مناسب بدست آمده در چگونگی استفاده از ژنراتورهای نانوحباب ساز، پروتکل‌های استفاده از ژنراتورهای NANOX به مشتریان کشت گلخانه‌ای توت فرنگی ارائه شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این فناور گفت: درحال حاضر این شرکت علاوه بر ساخت و سفارش ژنراتورهای نانوحباب ساز برای انواع گلخانه‌های هیدروپونیک داخلی، تجربه صادرات دستگاه‌های NANOX را به کشورهایی نظیر بلاروس و ارمنستان در کارنامه خود دارد..................... .............. .... کدF101

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .