پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

سهولت ارائه تسهیلات به مرغداران و دامداران در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

F_141.jpg

کاج پرس: 3/3/1401

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام موانع برای دریافت تسهیلات معلق شده است تا به سهولت کار به پیش برود.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست وبیناری هماهنگی پرداخت تسهیلات به مرغداران، دامداران و... در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یکی از بخش‌های مهم حوزه تولید در صنعت دام، طیور و حوزه غذا است که امروز آخرین جلسه هماهنگی بین بخش‌های مختلف را در سراسر کشور داشتیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم برای ما تامین سرمایه در گردش برای دامداران و مرغداران بوده و از امروز صبح تا پایان طرح، کارگروه مشترکی بین معاونت بازرگانی و بانک کشاورزی تشکیل شده و روند ثبت متقاضیان به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: بانک کشاورزی هم در شعب منتخب خود کار را به صورت سه شیفت پیگیری خواهد کرد تا با سرعت مشکلات سرمایه در گردش برطرف شود.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، مصوبه سران سه قوه و مجوز هیئت دولت، این تسهیلات در سه بخش 10، 12 و 15 درصد سود تخصیص می‌یابد که 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این کار در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام موانع برای دریافت تسهیلات معلق شده است تا به سهولت کار به پیش برود.

وی ادامه داد: دامداران و مرغداران بر روی سامانه بازارگاه 50درصد از نهاده را از طریق تسهیلات دریافت می‌کنند و 50 درصد باقی مانده، هم به صورت واریز نقدی و هم به صورت توافق با فروشنده قابل اجرا است.

مقام عالی وزارت خاطرنشان کرد: بارگذاری نهاده‌های دامی نیمایی بر روی سامانه بازارگاه انجام شده و نهاده در دسترس دامداران و مرغداران قرار دارد و می‌توانند بر اساس سهمیه نهاده دریافت کنند، این فرایند ادامه خواهد داشت و هیچ نگرانی بابت سرمایه در گردش وجود ندارد.

وی با اشاره به خرید تضمینی مرغ و تخم مرغ در صورت مازاد تولید عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در صورت مازاد تولید آمادگی خرید دارد لذا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه مرغداران برای جوجه ریزی نگرانی نداشته باشند، ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام با مرغداران عقد قرارداد خواهد کرد و مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری خواهد شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پات، وی افزود: در تولید شیر هم اگر مازاد تولید احتمالی به وجود آید، با همکاری شرکت‌های خصوصی لبنی شیر مازاد از اقصا نقاط کشور جمع آوری و خریداری خواهد شد، همچنین تعاون روستایی هم برای این امر تجهیز شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام مرغداران، دامداران، شیلات و دامداران روستایی و عشایری این طرح به نحو مطلوب انجام شود............. ‌.........…… …....... کدF141

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .