سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر بیان کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای افزایش کیفیت محصولات دام و زراعی

F_151.jpg

کاج پرس: 4/3/1401

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از ظرفیت دانشی شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت محصول در حوزه دام و زراعی استفاده می‌شود.

محمد صادق واعظی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری فناورانه در حوزه تخصصی کشاورزی بین سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثاگران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر افزود: هلدینگ کشاورزی کوثر به واسطه حضور در بورس و به لحاظ ارزش بازار بزرگترین هلدینگ کشاورزی کشور است.

وی بیان کرد: این هلدینگ به لحاظ تنوع در هفت حوزه کسب و کاری فعالیت می‌کند، مهمترین فعالیت‌های این شرکت سرنایه گذاری در بخش طیور گوشتی و طیور تخم گذار است.

واعظی با بیان اینکه این هلدینگ در بخش‌های زراعت گلخانه ای، دام سبک و سنگین فعالیت دارد، ادامه داد: یکی از مسایلی که باعث می‌شود به فعالیت‌های خود ببالیم این است که مالک این هلدینگ را خانواده‌های شهدا می‌دانیم واین ارزش کار ما را بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه همه برای ارتقا و افزایش رفاه کشور فعالیت می‌کنیم، اظهار داشت: منافع کار ما به خانواده معظم شهدا باز می‌گردد که شاید جبران بخشی از فداکاری پدر یا برادر این خانواده‌ها باشد.

واعظی گفت: به دلیل اینکه در برخی حوزه‌ها این هلدینگ در کشور پیشگام است، ‌بنابراین ارتباط تنگاتنگی با پژوهشگران و دانشگاهیان داریم، همچنین در برنامه‌های راهبردی کشور، سازمان اقتصادی کوثر پیشقدم است.

مدیر عامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانشی شرکت‌های دانش بنیان در برنامه ریزی‌های این شرکت آمده است، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های موجود در دنیا هر بیشتر به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم، توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری دو جانبه و چند جانبه گامی به سوی ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت محصول و کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده برداشته شود.

بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای افزایش کیفیت محصولات دام و زراعی

حوزه دانش بنیان‌ها تنها مسیر کمک به حوزه امینت غذایی است

علیرضا یوز باشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر نیز در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه گفت: موسسه کسب و کار رویش کوثر از سال ۹۸ فعالیت خود را شروع کرد و نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ماموریت خود را مورد بازنگری قرار داد و بیشتر فعالیت خود را بر توانمندسازی و بخشی نیز دانش بنیان متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: ‌در حال حاضر ۱۳ شرکت در حوزه کشاورزی در شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر فعال هستند. امید است با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر دانش بنیان شدن شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ تسهیل شود.

وی اظهار داشت: اولین کار این موسسه بعد از بازنگری سند چشم انداز این موسسه بوده است که بر اساس آن موسسه کسب و کار رویش، یک موسسه دانش بنیان و پیشران سازمان اقتصادی کوثر شده است.

یوزباشی بیان کرد:‌ در این مسیر به دنبال این بودیم که مسئله و دغدغه شرکت‌ها چیست و چطور از احصای چالش‌ها و توسعه فناوری می‌توان به حل این دغدغه‌ها دست یافت.

مدیرعامل موسسه توسعه کسب وکار رویش کوثر گفت:‌در این زمینه از توجیه مدیران عامل شرکت‌ها برای استفاده از فناوری شروع کردیم، همچنین مرکز نوآوری شهاب در زمینه الکترونیک را فعال کرده ایم که در حال رایزنی مجوزهای این مرکز هستیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، تفاهم نامه سه جانبه همکاری فناورانه حوزه دام و زراعی بین محمد صادق واعظی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، علیرضا یوز باشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب وکار رویش کوثر، ‌و رضا اسدی فرد رییس شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه سال امضا شد.. ..............…… …....... کدF151

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .