جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برگزاری مجازی دهمین اجلاس سالانه مشارکت جهانی خاک در جهان

F_153.jpg

کاج پرس: 4/3/1401

دهمین اجلاس سالانه مشارکت جهانی خاک به صورت مجازی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

دهمین اجلاس سالانه مشارکت جهانی خاک(GSP) با حضور حدود ۳۰۰ نفر از مدعوین این اجلاس از سراسر جهان، شامل نمایندگان دولتی و نهادهای مردمی کشورهای عضو، مدیران و مشاوران بین المللی فائو، کارشناسان و محققین خاک از دوم تا چهارم خرداد مصادف با ۲۳ تا ۲۵ می‌۲۰۲۲ به صورت مجازی در حال برگزاری است.

برپایه این گزارش روز گذشته(دوشنبه) و در مراسم افتتاحیه اجلاس مذکور، فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سخنرانی خود به تجارب و دستاوردهایی که در راستای تعامل و همکاری با GSP در سالهای اخیر عاید کشور ایران شده است، اشاره کرد.

وی ابلاغ دستورالعمل الزام مطالعات خاکشناسی به عنوان یکی از ملزومات اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری، تصویب و ابلاغ قانون خاک، تشکیل دفتر امورخاک کشاورزی، تشکیل کمیته فنی و ملی خاک در راستای همکاری با GSP و توجه به موضوع ارتقای ظرفیت و ترویج فرهنگ توجه به خاک در جامعه را بعنوان موارد مهم اشاره کرد.

عباسی همچنین به برگزاری مرتب و سالانه مراسم روز جهانی خاک در جهان و ایران توجه و تاکید ویژه کرد و ضمن ابراز خرسندی، افزود، ایران برنامه ریزی و هماهنگی لازم را برای ارتقای کمی و کیفی همکاری‌های فنی با GSP در دستور کار دارد.

در این اجلاس علاوه بر بررسی عملکرد یک دهه گذشته GSP (دهمین سالگرد تشکیل GSP) برنامه‌ها و فعالیت‌های جامع تدوین شده تا سال ۲۰۳۰ مورد بررسی، تبادل نظر و تصویب اعضا قرار خواهد گرفت.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، برگزار کننده این اجلاس جهانی، دبیرخانه GSP در مقر فائو واقع در رم ایتالیا است....... ............…… …....... کدF153

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .