پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین رونمایی از باراندازهوشمند امین آباد اعلام کرد:

طرح بزرگ هوشمند سازی فروش محصولات کشاورزی، گام بزرگی در جهت تحقق امنیت غذایی کشور است

F_160.jpg

کاج پرس: 4/3/1401

دکتر قادری فر، معاون وزیرجهادکشاورزی، رئیس هیئت مدیره و و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درآئین رونمایی از بارانداز امین آباد و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران گفت: با به خدمت گرفتن تمامی ابزار ها، وارد طرح بزرگ هوشمند سازی فروش محصولات کشاورزی خواهیم شد.

دکتر قادری فر در این مراسم ضمن گرامیداشت سوم خرداد، روز ملی مقاومت و پیروزی و با ذکر یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و امام راحل گفت: افتتاح این بارانداز را یک آغاز و رزمایشی می‌بینم برای کار بزرگی که شروع کردیم و آن تحقق شعار شبکه هوشمند تجاری سازی محصولات کشاورزی است.

وی ضمن دعوت از مدیران برای بازدید از نمایشگاه و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات گفت: امیدواریم در جهت تامین امنیت غذایی و سفره مردم، که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه اي بر آن دارند، الگویی را ظرف چند ماه آینده با استفاده از ابزارهای نوین شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپها و فعالین زیست بوم نوآوری، اجرایی و عملیاتی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به همزمانی این آیین با طرح مردمی سازی و کارآمدسازی نظام یارانه ای و حذف ارز ترجیحی، افزود: طرح هوشمندسازی یارانه‌ها اثر مستقیمی بر سفره مردم دارد. مشکلات معیشت مردم دغدغه اصلی است که باید برای رفع آن ازظرفیت اتحادیه‌های مرکزی، ملی و استانی استفاده کرده تا شاهد رونق اقتصاد درکشور باشیم.

وی ضمن اشاره به پیش بینی‌هایی که از ابتدای قرن جدید در مورد بحران غذایی و تهدید امنیت غذایی در جهان می‌شد، تاکید کرد: باید تدبیرهای لازم با توجه به مزیت‌های ملی بومی و منطقه ای که کشورمان دارد اندیشیده شود.

دکتر قادری فر افزود: افزایش سطح بهره وری و کشت قراردادی و الگوی کشت و سایر مسائل و چالش‌هایی که کشاورزی ما امروز با آن مواجه است جز با توسل به ابزار نوآوری محقق نمیشود. جهش تولید و اقتصاد دانایی محور، در گروی استفاده صحیح از ابزار فناوری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ابراز امیدواری نسبت به تبدیل بارانداز هوشمند امین آباد به پارک علم و فناوری منطقه شهر ری خاطر نشان کرد: جهاد مردمی به این معنی است که ما چگونه می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی بالقوه استفاده بهینه کنیم.هدف ما رشد و بالندگی اقتصاد ملی کشاورزی با رویکرد صادرات محور و افزایش سهم مان در بازارهای جهانی محصولات کشاورزی است و تنها با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان در این مسیر موفق بود.

به گزارش کاج پرس به نقل از پات، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از توانمندی‌های نیروهای انسانی و داشته هایمان در سراسر کشور شاکله نظام اقتصاد مقاومتی است. در جهت تحقق شعار سال، درونزایی اقتصاد کشور بایستی بر پایه اقتصاد کشاورزی باشد.امیدواریم با استفاده شایسته از ظرفیت‌ها و داشته‌های شبکه و همکاری موثر با استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نو که از حلقه‌های مهم خوداتکایی و خودکفایی هستند بتوانیم رویکرد از مزرعه به سفره را اجرایی و عملیاتی کنیم و ارزش آفرینی شایسته برای بخش کشاورزی رقم بزنیم............................ .....…… …....... کدF160

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .