پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سرپرست معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تولیدبیش از ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور

G_156.jpg

کاج پرس: 1/04/1401

سرپرست معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور تولید می‌شود.

فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی روند مستند سازی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با تاکید بر تولید ۹۵ درصد از تجهیزات آبیاری در داخل کشور افزود: تولید کننده‌های توانمند تجهیزات آبیاری در کشور با استفاده از فناوری‌های نوین، محصولاتی با کیفیت و استاندارد‌های بالا تولید می‌کنند.

عباسی بابیان این نکته که مجوز صادرات لوازم و تجهیزات آبیاری به تولید کننده‌هایی که تولیداتشان قابل رقابت در بازار‌های جهانی هستند داده می‌شود، گفت: به وارد کنندگانی که تجهیزات آبیاری را وارد کشور می‌کنند، مجوز‌های شش ماهه داده می‌شود تا بستر لازم برای بومی سازی و خودکفایی کامل این تجهیزات در داخل کشور مهیا شود.

عباسی گفت: باتوجه به کاهش مصرف سم و کود در روش‌های نوین آبیاری، محصول تولید شده در مزارع و باغاتی که تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قراردارند محصولاتی سالم هستند که جزو مزایای این سامانه‌ها محسوب می‌شود.

عباسی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع نظارت برنگهداری و بهره برداری در این طرح افزود: دراین خصوص مشاور نظارت بر بهره برداری بایستی بر اثربخش بودن اقدامات نگهداری و بهره برداری درطرح سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش بهره وری با کمترین هزینه تلاش نماید.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، سرپرست معاونت آب خاک ضمن اشاره به حضور فعال ارزیاب‌ها و بازرسان فنی در ستاد و استان‌ها برکنترل کیفیت لوازم و تجهیزات آبیاری، برتوزیع مکانی پروژه‌های طرح سامانه‌های نوین آبیاری و توزیع اعتبارات عدالت محور آن در سراسر کشور تاکید نمود... .......... ..... .... ......... کد156 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .