پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تشکیل شورای عالی تحقیقات بیماری‌های استراتژیک دامی در سازمان دامپزشکی

G_162.jpg

کاج پرس: 2/04/1401

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شورای عالی تحقیقات بیماری‌های استراتژیک دامی در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده است.

«سیدمحمد آقامیری» در گفت وگوی رادیویی افزود: تحقیقات دانش‌بنیان نه در حوزه دامپزشکی بلکه در همه حوزه‌ها موثر است و دامپزشکی هم مستثنی از بقیه حوزه‌ها نخواهد بود. رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: این سازمان در بحث تحقیقات دامپزشکی در حوزه‌های مختلف مثل دارو، واکسن و مواد بیولوژیک برنامه دارد.

وی با بیان اینکه شورای عالی تحقیقات بیماری‌های استراتژیک دامی در سازمان تشکیل شده، تصریح کرد: سازمان به دنبال این است فضای علم و عمل را در حوزه اجرا بهم نزدیک کند. آقامیری با تاکید بر اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دامپزشکی به شدت حمایت می‌شود، اظهار داشت: تحقیقات دانش‌بنیان می‌تواند مشکلات کشور را در حوزه‌های مختلف رفع کند.

وی گفت: این نوع تحقیقات می‌تواند بخشی از تولید کشور را ترمیم کند به جهت اینکه نوع تولید و هزینه‌های دانش بنیان نسبت به بخش‌های غیر دانش بنیان بسیار متفاوت است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: طبق معمول کارهای که در سازمان دامپزشکی انجام می‌شود بدون نظر تشکل‌ها نیست و به عبارتی تشکل‌ها سهم ویژه‌ای در انجام اقدامات و فعالیت‌های این سازمان دارند.

وی از ایجاد شورای راهبردی تحقیقات و فناوری‌های دانش بنیان در سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این شورا ایجاد یک ساختار علمی - اجرایی و پل ارتباطی بین سازمان دامپزشکی به عنوان دستگاه اجرایی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی است تا برنامه‌های اجرایی و عملیات نظارتی سازمان بر اساس یافته‌های علمی موجود در کشور مدیریت شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، آقامیری یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور درخصوص اجرای مدیریت دانش‌محور بسیار جدی و مصمم است و هیچ مانعی را در مقابل اجرایی شدن این موضوع برنخواهد تافت............. ..... .... .. کد162 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .