شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

عسکرزاده خبر داد:

تامین نهاده دامداران تا پایان تیرماه

G_182.jpg

کاج پرس: 4/04/1401

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن نهاده از ۴۹۰ هزار تن توسط شرکت آریا تجارت، افزود: مابقی نهاده‌ها نیز تا آخر تیرماه تامین و تحویل دامداران و مرغداران خواهد شد.

عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در میز اقتصادی خبر ساعت 14 شبکه یک که با موضوع «تاخیر در تامین نهاده ها» برگزار شد، گفت: حوزه امنیت غذایی اعم از تخصیص و تامین نیازهای سفره مردم با وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جهان در این برهه حساس زمانی، تامین نهاده‌ها و نیاز سفره مردم در همه کشورها دچار مشکل شده است. عسکرزاده با بیان اینکه بر اساس قانون انتزاع کلیه مسئولیت‌های واردات، سفره مردم از مزرعه تا سفره و نظارت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده است، یادآور شد: همچنین علاوه بر قانون انتزاع شاهد اجرای اصلاحات اقتصادی و مردمی سازی یارانه‌ها در دولت سیزدهم هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعداد حدودی ۵۰ شرکت کوچک و بزرگ تامین نهاده‌ها را برعهده دارند، گفت: وضعیت جنگ روسیه و اوکراین سبب اختلال در تامین نهادها توسط این شرکت‌ها شده است.

به گفته وی، در برخی از موارد خریداری توسط این شرکت‌ها انجام شده و در زمان بارگیری ممانعت بارگیری را شاهد بودیم؛ به همین دلیل چرخه تامین با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تدابیر لازم را در نظر گرفت، تصریح کرد: در این راستا تعداد تامین کننده‌ها را افزایش دادیم و شرکت‌های بزرگ وزارت جهاد کشاورزی از شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان تعاون روستایی را در این زمینه پای کار آوردیم.

وی با بیان اینکه سامانه جامع تجارت بر فرآیند تامین کالاهای خارجی نظارت دارد، گفت: قسمتی از تاخیر به دلیل شرایط قبل جهانی بوده است؛ البته وزارت جهاد کشاورزی بر اساس سامانه بازارگاه از نظر سیستمی نظارت بر نهاده‌ها را انجام میدهد. به گفته وی در حال حاضر ۳ میلیون تن نهاد در بنادر وجود دارد.

عسکرزاده با اشاره به تأخیر در تحویل نهادها توسط شرکت «آریو تجارت سهیل»، گفت: مجموعه پول دریافتی در بانک کشاورزی بلوکه شده و موجود است؛ حتی یک دلار از حساب بانک مرکزی به این شرکت پرداخت نشده است.

وی با اشاره به تامین حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن نهاده از ۴۹۰ هزار تن توسط شرکت آریا تجارت، افزود: مابقی نهاده‌ها نیز تا آخر تیرماه تامین و تحویل دامداران و مرغداران خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یک میلیون و سیصد هزار تن نهاده توسط این شرکت‌ها تامین شده گفت: تقریباً ۳۰۰ هزار تن از این میزان باقی مانده شد که برای تخصیص کیفیت ارزی با بانک مرکزی هماهنگ شده که هماهنگی، همدلی و همراهی می‌طلبد که تا آخر تیرماه این نهادها به دامداران و مرغداران تحویل داده شود

وی با تاکید بر اینکه یکی از محدودیت مشکلات در تحویل نهادها حمل و نقل است، یادآور شد: یکی از محدودیتهای گمرکات شمال بحث حمل و نقل است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بخشی از نهادها را از جنوب تامین کنیم و تا آخر تیرماه تمامی نهادها به دست مرغداران و دامداران برسد.

عسکرزاده با اشاره به تغییر در سامانه بازارگاه، گفت: اصلاحات سامانه بازارگاه تا پایان مرداد و شهریور ماه عملیاتی خواهد شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایانا، وی گفت: در حال حاضر سامانه بازارگاه میزان سهم نهاده‌های دامی واحدهای مرغداری و دامداری را مشخص می‌کند و سهم هر مرغدار و دامدار برای دریافت و مصرف نهاده‌ها مشخص است............... .. کد182 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .