پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

جلیلی مقدم پیش بینی کرد:

تولید 9.3 میلیون میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال جاری

G_184.jpg

کاج پرس: 4/04/1401

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال جاری به نه میلیون و سیصد هزار تن برسد.

زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی به افزایش تولید میوه‌های گرمسیری در سال گذشته، گفت: تولید میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری اعم از خرما، مرکبات، انار، انجیر، کیوی و سایر میوه‌ها گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال 1400 به میزان حدود نه میلیون تن بوده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال جاری به نه میلیون و سیصد هزار تن برسد.

جلیلی مقدم در بین میوه‌های نیمه گرمسیری بیشترین تولید را مربوط به مرکبات و سپس خرما دانست و یادآور شد: بعدازآن انار و کیوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به میزان صادرات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، گفت: صادرات این محصولات در سال گذشته بالغ‌بر 748 هزار تن بوده که ارزش آن 528 میلیون دلار بوده است البته این میزان نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایانا، وی در پایا افزود: اصلاح و بازسازی باغات در بهبود کمی و کیفی محصول مؤثر خواهد بود و تولید محصول باکیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا موجب افزایش صادرات خواهد شد.......... ............... کد184 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .